EIAS 6.0 - Program graficzny 3D

Program Electric Image Animation System (EIAS) w ciągu swojej długiej historii przeszedł wiele zmian. Początkowo było to narzędzie służące do animowania, które współpracowało z różnymi programami do modelowania 3D. Później producent dołączył własny komponent do modelowania o nazwie Modeller. Obecnie nie jest on już dostępny, a i nazwa programu zmieniła się z EI Universe na starą nazwę EIAS.

Program Electric Image Animation System (EIAS) w ciągu swojej długiej historii przeszedł wiele zmian. Początkowo było to narzędzie służące do animowania, które współpracowało z różnymi programami do modelowania 3D. Później producent dołączył własny komponent do modelowania o nazwie Modeller. Obecnie nie jest on już dostępny, a i nazwa programu zmieniła się z EI Universe na starą nazwę EIAS.

Zamiast własnego narzędzia do modelowania firma Electric Image dostarcza doskonałą aplikację Silo, która stanowi świetne uzupełnienie systemu animowania i renderowania. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi z rozbudowanymi funkcjami 3D, których ceny wahają się od zera do kilku tysięcy dolarów. EIAS to jedyna aplikacja trójwymiarowa, która koncentruje się jedynie na funkcjach animowania i renderingu, a do tego jest przeznaczona dla firm korzystających z oprogramowania z wyższej półki.

EIAS zapewnia wysoką jakość renderowania, aczkolwiek wykonuje to trochę wolniej niż konkurencyjne produkty.

EIAS zapewnia wysoką jakość renderowania, aczkolwiek wykonuje to trochę wolniej niż konkurencyjne produkty.

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że program jest dość przestarzały. Świadczą o tym oddzielone okna widoków oraz niewygodne funkcje importu i eksportu. Podgląd ma-teriału tekstur jest możliwy tylko w module Material Editor. Bliższe zapoznanie się z programem pozwala jednak zauważyć ogromne możliwości, jakie są zapewniane dla wymagających użytkowników. Jedną z największych zalet jest świetna obsługa dużych zbiorów danych, dzięki czemu często jest on wykorzystywany przez studia filmowe i telewizyjne.

Szybkość renderowania

EIAS zawsze był znany z dużej wydajności renderowania. Jak się jednak okazuje, konkurencja pokonała ten program pod wieloma względami. Do naszych testów przygotowaliśmy scenę zawierającą model zduplikowany pięć razy (jako pełną siatkę, a nie instancje). Scena była oświetlona przez pierścień 12 lamp spotowych, z których każda rzucała mapy cieni o rozdzielczości 1280 x 1280 pikseli, co łącznie dało ćwierć miliona wielokątów. EIAS wyrenderował tę scenę w ciągu 53 sekund, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Cinema 4D wykonała jednak to zadanie w 37 sekund!

EIAS 6 został wyposażony w ulepszoną technologię OpenGL, dzięki czemu uzyskane wyniki były zbliżone do rezultatów osiąganych przez Cinema 4D. Jeszcze lepsze wyniki osiągnęła jednak Maya, która jest znana z najlepszej implementacji OpenGL.

Edytor materiałów cieszy się dużym uznaniem użytkowników, gdyż zapewnia pełną kontrolę nad tworzeniem materiałów.

Edytor materiałów cieszy się dużym uznaniem użytkowników, gdyż zapewnia pełną kontrolę nad tworzeniem materiałów.

W programie ulepszono także aplikację Camera, która zawsze stanowiła perłę w koronie tego programu. Pozwala to lepiej obliczać mapy wypukłości i przesunięcia obiektów. Możliwe jest także użycie efektu Radiosity wygenerowanego przez oddzielną aplikację o tej samej nazwie. Jest to przydatna funkcja, ale zbyt powolna i niewygodna w użyciu. Nowoczesne renderery GI sprawdzają się lepiej. Na szczęście jeszcze w tym roku zostanie udostępniona darmowa aktualizacja EIAS z obsługą GI wbudowaną bezpośrednio w aplikację Camera. Moduł raytracingu zapewnia teraz nową funkcję, która oblicza przezroczystość na podstawie objętości obiektu i zdefiniowanej przez użytkownika grubości powierzchni.

Funkcja raytracingu jest dobra, ale narzędzie Mental Ray jest znacznie lepsze.

Funkcja raytracingu jest dobra, ale narzędzie Mental Ray jest znacznie lepsze.

System materiałów w programie EIAS zawsze cechował się doskonałą jakością, pozwalając uzyskać fotorealistyczne wyniki z efektami przezroczystości. Niestety, brakuje pełnego podglądu w edytorze, przez co konieczne jest ciągłe renderowanie w celu sprawdzenia wyglądu i kształtu materiałów. Brak również dobrych narzędzi do edycji UV.

Kupić, nie kupić

Cena programu może wydawać się wysoka, ale EIAS z pewnością wart jest swojej ceny. Z drugiej strony, jest to raczej dość niszowy produkt, a nie rozbudowane narzędzie przeznaczone na ogólny rynek aplikacji 3D.

produkt: EIAS 6.0

producent: Electric Image

cena brutto: 895 USD

Konkurenci: Maxon Cinema 4D 9.5, Alias Maya Complete 7

Kontakt: http://www.eitechnologygroup.com

za:

Pełna kontrola nad wszystkimi aspektami definiowania materiałów, bardzo wysoka jakość renderowania, wydajny renderer.

przeciw:

Przestarzały, niewygodny interfejs z dużą liczbą palet, brak podglądu materiałów i narzędzi UV.


Zobacz również