Echa 'Neozdrady'

Problemy z podłączeniem, niski transfer, brak wsparcia i pomocy technicznej, a także podejrzenie o sztuczne zawyżanie transferu klientów korzystających z promocji - to główne zarzuty wobec Telekomunikacji Polskiej, które pojawiły się w komentarzach do tekstu "Neozdrada" (poświęconego problemom z usługą Neostrada). O wyjaśnienie tych kwestii poprosiliśmy TP S.A. - operator zdecydowanie zaprzecza, jakoby nieuczciwie traktował użytkowników Neostrady.

O perypetiach jednego z użytkowników Neostrady pisaliśmy w poprzedni piątek, w tekście "Interwencje: Neozdrada" - http://www.pcworld.pl/news/61725.html .

Okazało się, że kiepski transfer to nie jedyne zmartwienie części użytkowników Neostrady - z komentarzy do tekstu oraz wypowiedzi na naszym Forum wynika, że spora grupa klientów ma poważne problemy z samym podłączeniem. Pojawiały się również głosy osób, które skorzystały z możliwości testowania Neostrady a potem podpisały umowę - narzekały one, że wraz z wykupieniem usługi, drastycznie spadła jej jakość. Kilku użytkowników skarżyło się też na problemy z korzystaniem z uruchomionej już (teoretycznie) usługi, a także na zbyt wolny, ich zdaniem, transfer.

Co na to TP S.A.?

Na pytania związane z funkcjonowaniem usługi Neostrada odpowiada Barbara Górska, rzecznik prasowy TP S.A.

PCWK: Czy jest tak, że klientom którzy decydują się na testowe korzystanie z Neostrady TP SA przydziela wyższy priorytet w sieci? Z relacji użytkowników wynika, że w czasie testowania transfer jest absolutnie zadawalający, zaś po podpisaniu umowy wyraźnie spada. Jeśli tak nie jest, to z czego mogą wynikać tego typu problemy?

Barbara Górska: Wszyscy Klienci Neostrady traktowani są jednakowo. Nie ma znaczenia, czy Klient testuje usługę, czy kupuje ją na standardowych warunkach. Oczywiście mogą występować różnice wynikające np. z parametrów linii telefonicznej czy odległości od DISLAMA (urządzenia montowane na centralach, które umożliwiają korzystanie z Neostrady). W żadnym wypadku TP nie dokonuje zmiany parametrów usługi po zakończeniu testu.

Jak często klienci zgłaszają reklamacje, co do działania Neostrady?

Reklamacje dotyczące Neostrady stanowią ok. 1,5-2 proc. wszystkich, które otrzymujemy.

Jak szybko takie reklamacje są rozpatrywane?

Zgodnie z regulaminem to 14 dni. Natomiast w przypadkach bardziej złożonych rozpatrzenie reklamacji może przedłużyć się do 30 dni.

Dlaczego w niektórych przypadkach klienci, którzy mają problemy z Neostradą proszeni są o przeinstalowanie systemu Windows? Czy ma to związek z obecnością w systemie innych aplikacji, "zakłócających" Neo? Jeśli tak, to jakie to aplikacje?

Sytuacja jest uzależniona od indywidualnej konfiguracji systemu. Aplikacja dostarczana wraz z usługą Neostrada (ICK) współpracuje poprawnie z większością systemów firmy Microsoft. Potwierdzają to oficjalne testy, jakie zostały przeprowadzone w Centrum Badawczo Rozwojowym TP. Niestety z oczywistych względów nie było możliwe przetestowanie aplikacji ICK ze wszystkimi aplikacjami, dlatego mogą występować pojedyncze przypadki braku kompatybilności z pewnymi programami. Skala tego zjawiska jest jednak znikoma.

W umowie mowa jest o transferze na poziomie 512 kb/s - z tego co wiem, raczej jest on nie do osiągnięcia. Jak więc transfer uznawany jest przez TPSA za 'przyzwoity'?

"Przyzwoita" prędkość transferu to pojęcie bardzo względne i jest ono uzależnione od indywidualnej opinii Klienta. Jeśli chodzi o Neostradę umowa mówi o maksymalnej prędkości czyli 512 kbps. Prędkość w przedziale 400 - 500 kbps jest osiągalna. Oczywiście zależy to od wielu czynników, między innymi od natężenia ruchu w sieci, obciążenia serwera, parametrów łącza i odległości od centrali. Chcemy przy tym przypomnieć, że Neostrada nie posiada CIR czyli gwarantowanego wolumenu przesyłu danych.

Sprawdź swoją Neostradę

W związku z pewnymi rozbieżnościami między transferem deklarowanym przez TP S.A. a relacjami niektórych użytkowników, postanowiliśmy zaproponować Wam przeprowadzenie testu Neostrady. Zachęcamy Was do skorzystania z któregoś z poniższych programów, umożliwiających sprawdzenie szybkości łącza internetowego i wzięcia udziału w naszej miniAnkiecie - znaleźć ją można na stronie głównej serwisu http://www.pcworld.pl .

Programy do pobrania z naszego serwisu FTP:

Kerio Network Monitor 2.1.1

http://www.pcworld.pl/ftp/pc/programy/1788/Kerio.Network.Monitor.2.1.1.html

Bandwith Monitor Extreme 1.70

http://www.pcworld.pl/ftp/pc/programy/2371/Bandwith.Monitor.Extreme.1.70.html


Zobacz również