Efektywność banerów

Z najnowszego badania firmy Andersen Consulting wynika, że reklama banerowa to najskuteczniejsza forma przyciągania klientów do sklepów internetowych.

Zdania na temat efektywności internetowych banerów reklamowych są bardzo zróżnicowane. Wiele osób uważa, że ich skuteczność nie jest większa niż wizytówek zostawianych w budkach telefonicznych i taksówkach, inni zaś zwracają uwagę, iż w przeciwieństwie do wszelkich tradycyjnych reklam banery są bardziej skuteczne ze względu na interaktywność. Badania przeprowadzone przez Michele Madansky z MediaCom Digital wykazały, że podczas oglądania interaktywnych reklam w komputerze czy nawet w telewizji konsumenci zapamiętują więcej szczegółów niż w czasie kontaktu z reklamami tradycyjnymi. "W przypadku banerów mamy do czynienia z silnym efektem interaktywności i specjaliści od marketingu powinni znaczną część swojego budżetu lokować w sieci" - twierdzi Michele Madansky.

Potwierdzenie skuteczności działania banerów można znaleźć w raporcie firmy Andersen Consulting, która przebadała 1424 doświadczonych internautów. Z wypowiedzi respondentów wynika, że banery reklamowe to najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów do sklepów online - tak stwierdziło 25% ankietowanych. Reklamę prasową wymieniło 14% badanych, reklamówki telewizyjne - 14%, spoty radiowe - 4% i billboardy - 4%.


Zobacz również