Eksplozja marketingu e-mailowego

Według raportu Forrester Research, czeka nas gwałtowny rozwój działań marketingowych, polegających na wysyłaniu listów elektronicznych. W roku 2003 e-mailowy marketing ma osiągnąć wartość 4,8 mld USD, a w 2004 r. firmy wyślą ogółem ponad 200 mld e-maili.

Z ostatniego raportu firmy Forrester Research wynika, że operacje marketingowe polegające na wysyłaniu spersonalizowanych listów elektronicznych staną się niebawem najbardziej efektywną formą promocji produktów i usług oraz głównym sposobem utrzymywania kontaktu z klientami. Globalna wartość e-mailowego marketingu osiągnie w 2003 r. sumę 4,8 mld USD, a w 2004 r. firmy wyślą ogółem ponad 200 mld e-maili.

Specjaliści z Forrester Research stwierdzili, że firmy, które wykorzystują specjalizowane serwisy mailingowe, osiągają czterokrotnie większą sprzedaż niż firmy posługujące się tradycyjnymi formami promocji. Oprócz pozyskiwania nowych klientów, niedrogie, ale bardzo efektywne systemy list e-mailingowych będą także wykorzystywane do podtrzymywania kontaktów z klientami, na co zostanie w 2003 r. wydane 3,2 mld USD. W tym samym okresie 1,6 mld USD zostanie przeznaczone na zdobywanie nowych klientów poprzez pocztę elektroniczną.

Forrester Research przewiduje, że w 2004 r. przeciętne gospodarstwo domowe będzie otrzymywało dziennie co najmniej 9 e-maili zawierających informacje marketingowe.


Zobacz również