Elektroniczne imperium

Japoński gigant Sony wkracza na rynek elektronicznego biznesu z wielkimi planami i wielkimi pieniędzmi.

Japoński koncern elektroniczny Sony jest właścicielem ponad 2000 sklepów firmowych Sony Shops, jednak ich wyniki finansowe nie zadowalają zarządu. Prezes Nobuyuki Ideo zapowiada zainwestowanie "góry pieniędzy i przekształcenie Sony w e-imperium". Firma poinformowała wczoraj, iż tworzy nową spółkę: Sony Style.com, która zajmie się sprzedażą produktów koncernu przez Internet. Już w przyszłym tygodniu rozpocznie ona sprzedaż komputerów osobistych Vaio.

"Klient będzie mógł sam dobierać wersje procesorów, wielkość pamięci, przeinstalowanie określonego oprogramowania. Później poszerzymy ofertę o wszelkie peryferia i dodatki naszej produkcji typu cyfrowych aparatów czy przenośnych odtwarzaczy muzyki. Dodatkową atrakcją będą oferowane do pobrania wprost ze strony WWW utwory MP3 z kolekcji Sony Music Entertainment" - poinformował rzecznik firmy. Dodał też, iż Sony Style.com zamierza osiągnąć obroty rzędu 10 mld jenów (94 mln USD).

Więcej informacji: www.jp.sonystyle.com


Zobacz również