Empik zmiejsza ofertę gier. LEM na sprzedaż

Grupa EM&F poinformowała, że zamierza zmniejszyć ofertę gier w salonach Empik. Zrezygnuje również z firmy Licomp Empik Multimedia (LEM).

Grupa EM&F opublikowała raport finansowy, w którym mogliśmy m.in. przeczytać:

"Zastąpienie nisko marżowych kategorii o malejącej sprzedaży (prasa, muzyka, filmy, multimedia), asortymentem nie-wydawniczym (artykuły podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, akcesoria kuchenne, przybory szkolne, gadgety, itp.)"

Oznaczałoby to, że gry, których sprzedaż w ponad 180 sklepach Empik w ostatnim czasie drastycznie spadła, miałyby zniknąć z półek. Nieco później okazało się, że przedstawiony wyżej fragment jest nieco nieprecyzyjny, gdyż grupa nie chce się pozbyć gier. Zamierza jednak zmniejszyć ich ofertę.

Co z LEM?

Raport wspomniał również o firmie Licomp Empik Multimedia (LEM), która zajmuje się dystrybucją oraz lokalizacją gier mając na swoim koncie tak popularne tytuły jak np. Call of Duty.

"W trakcie 2012 r. zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o wycofaniu się z działalności w zakresie hurtowej sprzedaży multimediów (gry komputerowe, konsole i akcesoria do gier). Przyczyną tej decyzji jest brak perspektyw rozwoju tego typu działalności i pogarszające się wyniki finansowe oraz spadek obrotów rynku gier w tradycyjnym kanale dystrybucyjnym na rzecz Internetu."

Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma LEM została wystawiona na sprzedaż.

_______________

Co o tym sądzicie? Czy to dobrze, że Empik praktycznie zniknie z rynku gier?


Zobacz również