Facebook at Work - konkurencja dla Yammer i Apps for Work?

Facebook mimo ogromnego sukcesu szuka kolejnych rozwiązań, dzięki którym chce przyciągać jeszcze większą ilość użytkowników. Najnowszy pomysł celuje przede wszystkim w użytkowników biznesowych.

Jak podał to Financial Times - a za nim wszystkie serwisy na świecie - "Facebook at work" to znajdująca się w fazie testowania usługa, która będzie pozwalać użytkownikom założonej przez Zuckerberga sieci na tworzenie odrębnych profili zawodowych (na bazie prywatnych), a także współdzielenie dokumentów. Wraz z profilami zawodowymi pojawić się mają nowe ustawienie prywatności, a wspomniane dokumenty będzie można edytować w czasie rzeczywistym, co ma pomóc w pracach nad wspólnymi projektami. Użytkownicy kont "Facebook at work" nie będą widzieć na portalu żadnych reklam.

Program testowy ruszył w Londynie, a konkretnie w wybranych firmach, których pracownicy dostali konta nowego typu. Nie podano żadnych informacji, jak długo potrwają testy, ani kiedy - w przypadku powodzenia - rozwiązanie to zostanie wprowadzone w życie. Można zadać sobie pytanie, czy "Facebok at Work" ma sens, podczas gdy istnieją już od dawna takie rozwiązania jak wspierany przez Microsoft Yammer czy Google Apps for Work? Należy jednak pamiętać, że siłą Facebooka jest liczba użytkowników oraz fakt, że pracownik nie musiałby zakładać nowego konta, a wykorzystać posiadane prywatne. Jak jednak będzie - czas pokaże.


Zobacz również