Facebook będzie śledził wszystkich internautów. Chodzi o reklamy...

Nowa polityka Facebooka związana z platformą reklamową realizowaną w ramach Audience Network zakłada dostarczanie reklam na urządzenia wszystkich internautów.

Obecnie współpracujący w ramach Facebook Audience Network reklamodawcy wyświetlają reklamy w przypadku zarejestrowanych użytkowników, natomiast pozostali internauci nie są nimi atakowani. Społecznościowy gigant zamierza jednak wprowadzić w tym zakresie oparte na ciasteczkach i wtyczkach "lubię to" zainstalowanych na milionach stron poważne zmiany. Zakładają one zbieranie informacji o aktywności także tych, którzy nie korzystają z Facebooka, co pozwoli na wyświetlanie im odpowiednio dobranego zestawu reklam.

Skąd te zmiany?

Facebook w wydanym oświadczeniu pisze, że zmiany musiały być wprowadzone, aby dostosować się do prawa Unii Europejskiej. Zapewnia jednocześnie, że będzie bardziej dbał o jakość reklam.

Zobacz również:

Można się wypisać...

Na koniec najistotniejsza informacja: zarówno użytkownicy Facebooka jak i pozostali internauci będą mieli możliwość zrezygnowania z wyświetlania reklam. Najprawdopodobniej nie dotyczy to jednak reklam samego Facebooka.


Zobacz również