Facebook spyta, czemu nie lubicie reklam?

Oprócz testowania samousuwających się wpisów, ekipa Facebooka wprowadza kolejną opcję, w której użytkownik może wyrazić swoje zdanie na temat reklam. A konkretnie - dlaczego nie chce widzieć niektórych z nich.

Podobnie jak i w przypadku wspomnianych postów, także ta opcja będzie dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Otrzymają oni do dyspozycji narzędzie do zamykania okienek reklamowych, a gdy klikną na zamknięcie, pokaże się pokazana poniżej ankieta, w której znajduje się do wyboru kilka przyczyn ukrycia reklamy. Jak tłumaczy to nieco mętnie Max Eulenstei z firmy Marka Zuckerberga: "Poznanie przyczyn ukrywania reklam jest równie ważne jak sama opcja ich ukrycia. Jeżeli ktoś stwierdzi, że dana reklama nie pasuje do jego zainteresowań, wiemy, że popełniliśmy błąd i musimy go poprawić". Prościej rzecz ujmując - chodzi to o lepsze dopasowywanie reklam pod konkretnych użytkowników.

Jednak zaznacza od razu, że jeżeli reklama zostanie uznana za obraźliwą lub niewłaściwą, wówczas jest duża szansa na jej usunięcie, aby nie widzieli jej inny użytkownicy sieci. Sprawa reklam na Facebooku to dla firmy temat bardzo istotny, ponieważ stanowią one lwią część jej dochodu. Na rynku amerykańskim w sprzedaży reklam dominuje wciąż Google, ale FB jest tuż za nim. Oczywiście cała ta sprawa nie dotyczy osób używających AdBlocka czy innych filtrów sprawiających, że nie widzą one reklam na portalu.


Zobacz również