Facebook stworzył narzędzie do walki z fałszywymi kliknięciami w "Lubię to!"

Facebook poinformował o wprowadzeniu nowego systemu, który będzie służył do walki z fałszywymi kliknięciami w przycisk "Lubię to!".

W lipcu BBC przedstawiła raport, z którego jednoznacznie wynikało, że przeprowadzane za pośrednictwem Facebooka kampanie reklamowe są mniej skutecznie niż zakładano. Wszystko przez fałszywe kliknięcia przycisku "Lubię to!", które generowane były m.in. przez fałszywe konta i złośliwe oprogramowanie.

Aby potwierdzić swoje przypuszczenia BBC utworzyła profil fikcyjnej firmie, którą wkrótce polubiło wielu fanów z Egiptu i Filipin. Po sprawdzeniu okazało się, że wiele "like'ów" pochodziło faktycznie z fikcyjnych kont.

Facebook dostrzegł problem

Oczywiście problem ten nie mógł ujść uwadze reklamodawcom, którzy zaczęli rezygnować z promowania się za pośrednictwem Facebooka. Spowodowało to, że zmuszony on został do podjęcia dodatkowych działań, których efektem jest zapowiedziany właśnie nowy system mający za zadanie automatyczne usuwanie fałszywych kont służących tylko do klikania w przycisk "Lubię to!".

Według szacunków Facebooka nowe rozwiązanie spowoduje, że strony stracą średnio około jeden procent fanów.

Fałszywe konta: ile ich jest?

Bardzo dużo. Według ostatnich danych zaprezentowanych przez Facebooka ich liczba przekroczyła bowiem 83 miliony.


Zobacz również