Facebook udostępnia wybranym detalistom przycisk "Want"

Facebook poinformował o rozpoczęciu współpracy z detalistami, w ramach której testowana będzie nowa funkcja oferująca możliwość kliknięcia w przycisk "Want".

Testy nowej funkcjonalności Facebooka o nazwie "Collections" prowadzone są wraz z siedmioma sprzedawcami detalicznymi. Dzięki niej na ich stronach pojawił się przycisk "Want", który pozwala użytkownikom największego serwisu społecznościowego na świecie (według ostatnich danych jest ich już ponad miliard) stworzyć "listę życzeń". Oczywiście zapoznać się z nią mogą wszyscy ich przyjaciele, co może być bardzo przydatne np. podczas wybierania prezentu.

Obecnie Facebook nie pobiera żadnej opłaty od detalistów za kliknięcie w przycisk "Want", lecz zdaniem obserwatorów najprawdopodobniej z czasem się to zmieni.

Nowa funkcjonalność to kolejny krok serwisu w kierunku poważniejszego zaznaczenia swojej obecności w sektorze e-commerce. Działania tego typu są nieuniknione ze względu na presję inwestorów, którzy oczekują od Facebooka zwiększenia przychodów.

Facebook ma nadzieję, że będąca obecnie w fazie testów funkcja zostanie stopniowo udostępniana wszystkim amerykańskim użytkownikom.


Zobacz również