Facebook wycofuje się z rynku zakupów grupowych

Niedługo trwała walka Facebooka o rynek zakupów grupowych. Portal zamyka bowiem usługę Deals i to raptem kilka miesięcy po jej uruchomieniu. Groupon może spać spokojnie.

Facebook wkroczył na rynek zakupów grupowych w kwietniu tego roku. Początkowo, portal Zuckerberga oferował zakupy grupowe w pięciu amerykańskich miastach. Z biegiem czasu usługa Deals miała być implementowana w innych regionach. Po wakacjach planowano uruchomienie jej w Polsce. Teraz już wiemy, że do tego nie dojdzie.

Facebook po kilku miesiącach postanowił zamknąć usługę. Usługa Deals nie mogła zaskarbić sobie sympatii Amerykanów. Użytkownicy często krytykowali jakość tamtejszych ofert, wskutek czego w dalszym ciągu stawiali na zakupy w serwisie Groupon.

Co ciekawe, Facebook nie zamierza rezygnować z mobilnej wersji tej samej usługi o nazwie Check-In Deals. Tak szybka rezygnacja najpopularniejszego portalu społecznościowego z rynku zakupów grupowych może budzić zdziwienie. Wydawało się, że Groupon będzie mieć groźnego konkurenta na skalę światową...


Zobacz również