Facebook zwiększa wielkość reklam

Reklamy i linki sponsorowane to dla Facebooka jeden filarów przychodu, jednak wielu reklamodawców narzekało, że w wersji desktopowej serwisu ich ogłoszenia są mało widoczne, a w związku z tym nieefektywne.

Ze względu na ten stan rzeczy, czeka nas kolejna nowość w serwisie - choć ostatnio i tak wprowadzono sporo zmian. Reklamy, które wyświetlają się po prawej stronie, mają być co najmniej dwukrotnie większe (choć niektóre źródła mówią nawet o powiększeniu 3,5 raza). Facebook przeprowadził testy na wybranej grupie ochotników i jak się okazało, po powiększeniu reklam dochodziło trzykrotnie częściej do interakcji z nimi, niż w momencie, gdy były normalnej, obecnej wielkości. Oczywiście reklamodawcy są zadowoleni z takiego obrotu spraw, a normalnie użytkownicy mogą spodziewać się nowego formatu reklam w przeciągu najbliższego miesiąca.

Facebook z nowymi reklamami

Facebook z nowymi reklamami

Jak się szacuje, tylko za ostatnie 3 miesiące 2013 roku przychód Facebooka z reklam wyniósł ponad 2,5 miliarda dolarów. Firma z kwartału na kwartał notuje coraz większe zyski, więc nic dziwnego, że jej wycena giełdowa wynosi oszałamiające 183 miliardy dolarów. W połowie marca b.r. jedna akcja spółki warta była aż 72,59 USD.


Zobacz również