Far Cry

Czy to gra czy tylko demo nowego silnika, który ma konkurować z najlepszymi FPP?

Czy to gra czy tylko demo nowego silnika, który ma konkurować z najlepszymi FPP?

W Far Cry wcielisz się w samotnika, który wybrał pewną wyspę na swój nowy dom. Jak zwykle w dzisiejszych czasach trudno znaleźć spokojne miejsce. Do siedziby bohatera przybywa więc dziennikarka zainteresowana dziwnymi wydarzeniami mającymi miejsce w okolicy. Dziewczyna zostaje porwana, łódź, którą bohater przypłynął, zniszczona i na tym koniec sielanki. Tylko kim są porywacze?

Wrogowie są bardzo inteligentni. Ten zamiast strafeować, kuca i oddaje strzał.

Wrogowie są bardzo inteligentni. Ten zamiast strafeować, kuca i oddaje strzał.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to moc autorskiego silnika firmy Crytek. Według zapewnień autorów engine gry jest w stanie wyrenderować trójwymiarowe obiekty odległe od bohatera o milę! I to nie tylko drzewa lub elementy scenerii, ale także modele postaci i pojazdów. Imponujące! Do tego ludzie z Ubi Soft twierdzili na targach, że programiści próbowali się zmieścić w - jak to określono - "rozsądnych" wymaganiach sprzętowych. Na E3 pokazano kilka poziomów rozgrywanych na otwartych terenach i jeden w pomieszczeniach. Było więc na co popatrzeć.

Kolejną przesłanką każącą czekać z utęsknieniem na tę grę jest SI komputerowych przeciwników. Wrogowie zachowują się odpowiednio do sytuacji. Żołnierze stojący na warcie rozglądają się i rozmawiają z kumplami, aby zabić nudę. Wojak, który dostał rozkaz naprawy samochodu, naprawdę zajmuje się autem. Przeciwnicy potrafią działać w grupach i reagować na rozkazy. Na widok bohatera część blokuje go ogniem zaporowym, a pozostali próbują obejść z boków. Grając ponownie na tej samej mapie, zauważysz, że sytuacja rozwija się inaczej. Czyżby nadchodził koniec skryptów?

Far Cry

Gatunek: shooter FPP

Producent: Crytek

Premiera: IV kwartał 2003

Wrażenia: świetne


Zobacz również