Fire Phone - spektakularna porażka Amazona?

Z wielką pompą Amazon wprowadzał do sprzedaży Fire Phone, czyli swojego własnego smartfona. Niestety, zainteresowanie nie okazało się duże, a Amazon zanotował z tej przyczyny spore straty.

Dwa miesiąca po premierze urządzenia podano informację, że sprzedało się 35 tysięcy sztuk. Sprawiło to, że w trzecim kwartale 2014 roku Amazon odnotował przychody w wysokości 20,84 miliarda dolarów, a wydatki wyniosły prawie 7 miliardów, z czego 170 milionów to właśnie produkcja Fire Phone. W kolejnym kwartale analitycy firmy spodziewają się sporo mniejszej straty na tym produkcie - 83 milionów. Na lepszy wynik ma wpłynąć nawiązywanie przez Amazona kontaktów z lokalnymi operatorami, którzy zaoferują Fire Phone wraz z abonamentem.

Amazon wydał w poprzednim kwartale miliard na zakup Twitch. Może wydawać się to dużą kwotą, ale w tym samym czasie bez rozgłosu zainwestował dwa razy tyle w hinduski rynek e-commerce. Jednak małe zainteresowanie Fire Phone wpłynęło na giełdę, gdzie kurs akcji firmy - po opublikowaniu raportu finansowego Amazona - spadł o 8% (czyli jedna akcja potaniała o 26,23 dolara).


Zobacz również