Frustrujące zakupy

Według badań firmy Boston Consulting Group 51%, czyli ponad 41 mln użytkowników sieci w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie dokonało zakupu online, ale bariery technologiczne i nawyki klientów wciąż hamują prawdziwy rozwój elektronicznego handlu.

Z najnowszego raportu firmy Boston Consulting Group (BCG) wynika, że 28% wszystkich prób dokonania zakupu online skończyło się dla klientów porażką, a aż 80% kupujących online doświadczyło co najmniej jednego nieudanego zakupu w sieci w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Niepowodzenia w sprzedaży produktów i usług online mają swoje źródło w technicznych problemach, z jakimi spotykają się klienci na stronie WWW, w trudnościach z odnalezieniem poszukiwanych produktów oraz problemach związanych z dostawą zamówionych pozycji.

Niepowodzenia w transakcjach online spotykają się z różnymi reakcjami internautów: 28% z nich przestaje kupować w sieci, 23% przestaje robić zakupy jedynie na "feralnej" stronie, a 6% rezygnuje z usług całej firmy odpowiedzialnej za nieudane zakupy, ignorując także jej "fizyczne" sklepy.

Użytkownicy, których pierwsze doświadczenia z zakupami online były pozytywne, dokonują średnio 12 zakupów w ciągu roku, wydając na nie 500 USD. Ci, dla których pierwsza wizyta w sklepie online była nieudana, dokonują przeciętnie jedynie 4 zakupów w ciągu roku i wydają na nie tylko 140 USD.


Zobacz również