GhostPainter 2.1 - 3ds max i Photoshop w jednym stali domu

Dzięki firmie Cebas, pojawiła się aktualizacja pluginu GhostPainter 2.1 dla programu 3ds max, który pozwala na łatwą integrację z aplikacją firmy Adobe - Photoshopem. Dzięki temu użytkownik łatwiej może skorzystać z właściwości obu programów.

Palety Photoshopa dostępne z poziomu 3ds maxa

Palety Photoshopa dostępne z poziomu 3ds maxa

GhostPainter 2.1 obsługuje już najnowszą wersję oprogramowania Discreet - 3ds max 6 (użytkownicy poprzednich wersji pluginu muszą dokonać aktualizacji do obecnej wersji, aby móc skorzystać z obsługi 3ds max 6). Jedną z głównych właściwości pluginu jest możliwość wektorowego "rozpakowania" tekstury z 3ds maxa do ścieżek w Photoshopie (paths). Integracja działa również w drugą stronę - możemy między innymi używać różnych narzędzi z Photoshopa (ołówek, pędzel, lasso, stempel) na obiektach w 3ds maksie. Dodatkową zaletą GhostPaintera jest możliwość wyeksportowania wszystkich renderowanych elementów do Photoshopa, podzielenie ich na warstwy i zapisanie wszystkiego w jednym pliku PSD. Umożliwia to zawarte w pluginie narzędzie PSD Manager. Każdą warstwę z Photoshopa możemy przypisać do odpowiedniej sekcji mapy w edytorze materiałów 3ds maxa (wystarczy, że nadamy jej nazwę odpowiedniej sekcji mapy, a program przyporządkuje ją samodzielnie).

Pełna wersja pluginu GhostPainter 2.0 kosztuje 245 USD. Za aktualizację do wersji 2.1 przyjdzie nam zapłacić 95 USD, jednak dla wszystkich użytkowników posiadających GhostPaintera 2.0 aktualizacja do wersji 2.1 jest bezpłatna. GhostPainter pracuje pod systemami Windows 2000 i XP i wymaga do funkcjonowania 3ds maxa w wersji 4,5 lub 6 oraz Photoshopa w wersjach 5, 6 lub 7.

Więcej informacji: http://www.cebas.com


Zobacz również