Giełda gastronomiczna

Międzynarodowy koncern gastronomiczny McDonald's przy współpracy z firmą Accel-KKR zapowiada rozpoczęcie świadczenia internetowych usług typu B2B.

McDonald's, przy współpracy z firmą Accel-KKR, rozpocznie w najbliższej przyszłości oferowanie usługi przez sieć. Choć internetowa oferta hamburgerowego potentata będzie związana z branżą gastronomiczną, nie będzie umożliwiała kupna gotowych wyrobów. Projekt o nazwie eMac ma ułatwić kontakt pomiędzy producentami i dostawcami półproduktów a restauracjami, eliminując potrzebę wykonywania ogromnej ilości telefonów i faksów. Dzięki jednoczesnemu dostępowi do ofert sprzedaży przez wielu kupujących będą oni mogli wspólnie negocjować bardziej atrakcyjne ceny.

Według analityka Marka Kalinowskiego z Salomon Smith Barney, mimo iż wiele firm zajmujących się handlem internetowym popada w kłopoty, znana w świecie marka McDonald's może pomóc temu projektowi utrzymać się na rynku. Nie wiadomo na razie, jakie firmy miałyby grać główne role na inicjowanej przez eMac giełdzie, ale Kalinowski twierdzi, że bardzo prawdopodobna jest współpraca z firmą Kraft, która razem z McDonald's inwestowała w Food.com.


Zobacz również