"Głupi" pracownik zagrożeniem dla firmy

Największe zagrożenie dla bezpieczeństwa firmowych danych stanowi głupota pracowników - wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Mediarecovery. Uznała tak przeważająca większość ankietowanych przez spółkę specjalistów ds. bezpieczeństwa IT.

79 % spośród ankietowanych przez Mediarecovery specjalistów uważa, że pracownicy przez swoje nieodpowiedzialne zachowanie stanowią największe zagrożenie dla bezpieczeństwa informatycznego firm. Chodzi m.in. o ignorowanie zaleceń działów IT przez "szeregowych" pracowników oraz niezrozumienie zagrożeń przez zarządy.

Najwięcej problemów powoduje wyciek informacji poza firmę, samowolna instalacja oprogramowania, zajmowanie firmowych łączy w celach innych niż praca oraz nieodpowiednio zabezpieczony dostęp do biurowych komputerów (np. to samo hasło do systemu operacyjnego i do serwisów społecznościowych).

Jak czytamy w oświadczeniu Mediarecovery, towarzyszącemu ogłoszeniu wyników badania, "specjaliści działów IT narażeni są również na uszczypliwości, a nawet agresję ze strony swoich współpracowników z innych działów" (pracownikom nie podoba się ograniczanie ich niezależności przez blokowanie możliwości instalowania programów czy odwiedzania niektórych serwisów WWW).

Problemem pozostają również niewystarczające kompetencje samych administratorów IT. Dalsze miejsca w rankingu zagrożeń zajęła działalność hakerów i piractwo komputerowe.

Więcej informacji: Mediarecovery


Zobacz również