Google Chrome powiększa przewagę nad Internet Explorerem

Przeglądarka Google Chrome kontynuuje proces umacniania swojej pierwszej pozycji na rynku. Przynajmniej tak wynika z danych firmy analitycznej StatCounter.

Ostatnie dane przedstawione przez firmę analityczną StatCounter pokazują, że w listopadzie przeglądarka Google Chrome poprawiła swoje notowania o punkt procentowy osiągając wynik 35,72% (październik: 34,77%). Oznacza to, że jej obecnie największy rywal, Internet Explorer, coraz bardziej traci do niej dystans, gdyż w jego przypadku mamy do czynienia ze spadkiem udziału w rynku z 32,08% do 31,23%.

Wyniki pozostałych "graczy" prezentują się następująco:

Firefox: 22,37% (październik: 22,32%)

Safari: 7,83% (październik: 7,81%)

Jak widać, w ich przypadku zmiany są kosmetyczne, lecz jednak wzrostowe. Inaczej wygląda to u Opery, która straciła nieco rynku osiągając wynik 1,39% (październik: 1,63%).

Jak to wygląda w "oczach" Net Applications?

W przypadku konkurencyjnej firmy analitycznej Net Applications na koniec listopada rynek przeglądarek wyglądał następująco:

1. Internet Explorer - 54,76% (październik: 54,13%)

2. Firefox - 20,44% (październik: 19,99%)

3. Chrome - 17,24% (październik: 18,55%)

Dane te znacznie się one różnią od poprzednich. Dlaczego? Dlatego, że obie firmy analityczne inaczej zliczają internautów. Net Applications śledzi i rejestruje liczbę użytkowników przeglądarek odwiedzających stronę, natomiast StatCounter opiera się na ogólnej liczbie kliknięć na stronie. Podsumowując to można dojść do wniosku, że użytkownicy Chrome’a i Firefoksa aktywniej surfują niż użytkownicy Internet Explorera.

Jak to wygląda w Polsce?

W odróżnieniu od globalnej tendencji w Polsce od dawna rządzi Firefox. Wg Gemius Ranking (okres 19.11.2012 — 25.11.2012) podział naszego rynku przeglądarek jest następujący:

Rynek przeglądarek w Polsce wg Gemius Ranking

Rynek przeglądarek w Polsce wg Gemius Ranking


Zobacz również