Google Chrome z domyślną funkcją blokowania irytujących reklam

Google zamierza domyślnie blokować w Chrome niechciane, nachalne reklamy.

Google Chrome zablokuje reklamy

The Wall Street Journal podzielił się interesującymi doniesieniami na temat planów firmy Google dotyczących Chrome. Wynika z nich, że internetowy gigant zamierza wbudować w swoją przeglądarkę funkcję odpowiedzialną za domyślne blokowanie reklam zarówno na komputerach stacjonarnych jak i urządzeniach mobilnych.

Czy Google, które zarabia na takich reklamach oszalało?

Nie. Według założeń Google nowe narzędzie odpowiedzialne ma być bowiem ponoć wyłącznie za blokowanie reklam, które zostaną wciągnięte na czarną listę organizacji The Coalition for Better Ads stojącej za kampanią wzywającą do zaprzestania stosowania intruzywnych formatów reklamowych irytujących internautów i powodujących, że chętniej sięgają oni po adblocki.

Zobacz również:

Czy to dobry ruch?

Sądzę, że tak. Czy się nam to podoba czy nie, reklama to nieodłączana część globalnej sieci pozwalająca na finansowanie serwisów. Dzięki ruchowi Google pojawi się szansa na surfowanie po internecie jedynie w otoczeniu reklam pochodzących od uczciwych twórców treści.


Zobacz również