Google Glass, Sony SmartEyeglass. Toshiba Glass. Które okulary wybrać?

Google powoli wycofuje się z produkcji Google Glass, ale garść tych urządzeń trafiła już na rynek. Inni producenci też przygotowali swoje własne inteligentne okulary, które pokazano podczas targów CES 2015 w Las Vegas. Sprawdziliśmy, jak propozycja Google wypada w porównaniu z Sony SmartEyeglass i Toshiba Glass. W porównaniu brane były pod uwagę wyświetlacze, wykonanie oprawek, możliwości, aplikacje, dostępność i cena.

Google Glass to jedno z najciekawszych urządzeń z segmentu technologii ubieralnej. Inteligentne okulary od Google debiutowały w 2013 roku i od tego czasu zespół inżynierów i deweloperów udoskonalał ten produkt. Program Google Glass Explorer został co prawda zamknięty, ale firma z Mountain View pracuje już nad nową wersją swoich okularów.

Google Glass kontra Sony SmartEyeglass kontra Toshiba Glass: pojedynek

Google Glass zapoczątkowały erę nowoczesnych inteligentnych okularów

Google Glass zapoczątkowały erę nowoczesnych inteligentnych okularów

Inteligentne okulary wyświetlające informacje w zasięgu wzroku użytkownika to jednak nie jest już wyłącznie domena Google'a. Kilka innych firm zdecydowało się stworzyć podobne produkty. Wśród takich producentów można wyróżnić między innymi Sony z urządzeniem o nazwie SmartEyeglass i Toshibę.

Zobacz również:

Obaj producenci pokazali swoje produkty konkurujące z Google Glass podczas targów CES 2015 w Las Begas. Dzięki temu można porównać wszystkie trzy urządzenia, które należą do tego samego segmentu i pełnią podobną funkcję. Widać jednak różnicę w podejściu każdego z producentów do technologii ubieralnej.

Runda 1: wyświetlacz

Wyświetlacz w Google Glass znajduje się w prawym górnym rogu pola widzenia użytkownika

Wyświetlacz w Google Glass znajduje się w prawym górnym rogu pola widzenia użytkownika

Inteligentne okulary od Google, Sony i Toshiby pełnią podobną funkcję, ale każdy z producentów podszedł inaczej do technologii wyświetlacza, który wyświetla obraz na skraju pola widzenia użytkownika. W przypadku Google Glass mamy do czynienia jak na razie z najbardziej zaawansowanym produktem, który najbardziej przypomina gotowy produkt. Urządzenia Sony i Toshiby jak na razie sprawiają wrażenie zaawansowanych prototypów.

W przypadku Google Glass treści generowane są przez mały projektor na pryzmacie. Dzięki temu półprzezroczysty obraz pojawia się w plastikowym przezroczystym elemencie okularów, który jest widoczny cały czas na skraju widzenia prawego oka użytkownika. Pozwala to nawet przeglądać internet i oglądać filmy z serwisu YouTube oraz prowadzić wideorozmowy.

W Toshiba Glass obraz rzucany jest bezpośrednio na soczewkę w oprawce

W Toshiba Glass obraz rzucany jest bezpośrednio na soczewkę w oprawce

W przypadku pokazanych w trakcie targów CES 2015 w Las Vegas okularów SmartEyeglass technologia wykorzystana przez producenta pozwala wyświetlać obraz wyłącznie w zielonym i czarnym kolorze. Technologia wyświetlanego obrazu wymagała niestety od producenta zastosowania bardzo grubych oprawek. Znacznie ciekawiej prezentuje się inna propozycja Sony, czyli SmartEyeglass Attach. Ma ona pozwolić na doczepienie wyświetlacza do klasycznych okularów i oferować kolorowe treści.

Toshiba Glass to okulary znacznie młodsze od Google Glass, którymi producent po raz pierwszy pochwalił się dopiero w październiku minionego roku. W ich przypadku obraz jest co prawda kolorowy, ale ma mniejsze wymiary i jest nieco gorszej jakości niż w przypadku Google Glass, ale technologia po dopracowaniu może sprawdzać się lepiej w praktyce. Toshiba Glass znacznie bardziej przypominają zwykłe okulary, a projektor znajduje się bezpośrednio w oprawce. Obraz rzucany jest prosto na refleksyjną soczewkę znajdującą się zaraz przed okiem użytkownika.

Zwycięzca: Google Glass


Zobacz również