Google Music Store - sklep muzyczny zintegrowany z Google+

Music Store to internetowy sklep z muzyką, nad którym pracuje Google. Już niedługo rozpocznie swoją działalność i rywalizację z innymi serwisami tego typu, takimi jak iTunes i Amazon MP3. Zostanie on zintegrowany z serwisem Google+, a możliwe, że także z usługą Music Beta.

Google i Music Beta

Użytkownicy Google+ będą mogli raz darmowo przesłuchać cały utwór, który został zakupiony i polecony im przez znajomego. Prawdopodobnie możliwe będzie także dzielenie się playlistami itp. funkcje, ale na razie nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będzie wyglądała ta integracja.

Google Music Store ma ruszyć w ciągu najbliższych kilku tygodni i rozpocząć rywalizację z iTunes oraz innymi sklepami z muzyką. Andy Rubin z Google mówi, że serwis będzie pod pewnymi względami wyjątkowy i inny od iTunes lub Amazon MP3. Nie wiadomo, co konkretnie miał na myśli, ale może chodzić o integrację z usługą Music Beta.

Jest to, zaprezentowany w maju, serwis Google, który pozwala na przechowywanie i słuchania muzyki w chmurze. Możliwe, że utwory zakupione w sklepie muzycznym będą automatycznie umieszczane w Music Beta i dostępne na każdym urządzeniu, na którym się logujemy do swojego konta Google.

Problemy z wydawcami

Sam sklep Google Music Store ma pewne problemy na starcie. Z internetowym gigantem nie chcą współpracować najwięksi wydawcy muzyki w USA. Umowy nie podpisały z nim firmy Sony i Warner, co znacznie uszczupla kolekcję utworów dostępnych w serwisie i praktycznie uniemożliwia równorzędną konkurencję na rynku.

Problemy pojawiły się już, gdy Google wprowadzało usługę Music Beta. Pozwala ona na wgranie do niego zakupionej płyty CD i odsłuchiwanie utworów na dowolnym urządzeniu bez dodatkowych licencji. Wydawcy sprzeciwiają się takim praktykom. Ta sama kwestia dotyczy Amazon Cloud Playera. Póki co w Polsce nie mamy tego problemu. Niestety dlatego, że oba serwisy nie są dostępne w naszym kraju.

Apple miało inne podejście niż Google i Amazon. Postanowiło dzielić się pieniędzmi z wydawcami i renegocjowało umowy licencyjne przed wprowadzeniem płatnej funkcji iTunes Match. Pozwala ona na gromadzenie w chmurze i słuchanie muzyki nabytej poza iTunes.


Zobacz również