Google i Star Wars, czyli promocja filmu w wirtualnej rzeczywistości

Google i Disney współpracują razem przy promocji nowego filmu z cyklu Gwiezdne wojny. W ramach tych działań do oficjalnej aplikacji Star Wars dodany zostanie moduł Jakku Spy, który pozwoli zapoznać się z nową planetą z Odległej Galaktyki dzięki wirtualnej rzeczywistości.

Do premiery najnowszego epizodu Gwiezdnych wojen pozostało nieco ponad dwa tygodnie. Jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia, czyli 18 grudnia na ekrany kin na świecie i w Polsce wejdzie Przebudzenie mocy, czyli siódma część cyklu w reżyserii J.J. Abramsa.

Disney, który wykupił prawa do marki od George'a Lucasa, prowadzi teraz szeroko zakrojone działania marketingowe. Z pomocą firmie przychodzi Google, a efektem współpracy będzie nowy dodatek do oficjalnej aplikacji mobilnej Star Wars wykorzystujący wirtualną rzeczywistość.

Jakku Spy to część oficjalnej aplikacji Star Wars dostępnej na smartfony z systemami Android i iOS. Dodatek został opracowany przez ILMxLAB przy współpracy z Google i amerykańskim operatorem Verizon, a nad projektem czuwał reżyser Przebudzenia Mocy, czyli J.J. Abrams.

Użytkownicy aplikacji Star Wars będą do dnia premiery siódmej części Gwiezdnych wojen dostawać od twórców wiadomości. Komunikaty będzie można odtworzyć w wirtualnej rzeczywistości dzięki włożeniu telefonu do kartonowych gogli Google Cardboard.

Klienci sieci Verizon mogą otrzymać kartonowe gogle z grafikami przedstawiającymi postaci z filmu, w tym droidy R2-D2 i BB-8, Kylo Rena i Szturmowca. Pozostałe osoby zainteresowane materiałami muszą wyposażyć się w Google Cardboard we własnym zakresie.

źródło: thenextweb.com


Zobacz również