Google na sporym plusie

Kolejna firma publikuje swoje wyniki finansowe – tym razem jest nią internetowy gigant, Google. Choć odnotował on spory przychód, to częśc informacji jest niepokojąca.

Google ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 r.

Google ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 r.

Google ogłosił swoje wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychód firmy wzrósł o 19% i zamknął się w kwocie 14 miliardów dolarów. Nie wliczono do niej jednak pieniędzy wypłacanych partnerom reklamowym. Po wzięciu ich pod uwagę, przychód firmy za drugi kwartał tego roku maleje do 11,1 miliarda dolarów.

Wciąż jest to więc imponujący wynik, choć należy zauważyć znaczne spowolnienie względem wyników ogłoszonych w kwietniu. Wtedy to Google odnotował wzrost przychodu o 31%. Porównując drugi kwartał roku 2013 z analogicznym okresem roku 2012, firma i tak odnotowała wzrost przychodu w wysokości 19%.

Zadowolenia nie potrafił ukryć dyrektor zarządzający Google, Larry Page. Powiedział on, że był to świetny kwartał dla jego firmy, a imponujące wyniki zawdzięczać w dużej mierze są zasługą kondycji rynku mobilnego.

Przejście z jednego ekranu na kilka ekranów i wysoka mobilność, stwarzają olbrzymie możliwości biznesowe dla Google. Większa ilość urządzeń, informacji i aktywność w sieci większa niż kiedykolwiek sprawiają, że potencjał leżący w możliwości usprawniania ludziom życia, jest ogromny” – mówił Page po ogłoszeniu wyników.

Tymczasem zysk netto firmy zamknął się w kwocie 3,23 mld. dolarów, co przekłada się na 19% wzrost względem drugiego kwartału roku 2012.

Z innych opublikowanych informacji dowiadujemy się, że należące do Google strony internetowe wygenerowały 68% kwartalnego przychodu, czyli 8,87 mld. dolarów. To wzrost o 18% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Serwisy partnerskie wygenerowały natomiast 3,19 mld. dolarów przychodu (24% łącznych przychodów). Ponad miliard dolarów (1,05 mld.) wygenerowały natomiast inne źródła, których Google postanowił nie ujawniać.

W ostatnim kwartale wzrosła także liczba płatnych kliknięć i to o 23% porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2012. Martwiący był jedynie statystyczny koszt kliknięcia, który spadł o 6% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. I ta informacja wzbudziła niepokój wśród branżowych ekspertów.

Z ogłoszenia amerykańskiej firmy dowiadujemy się również, że nieźle radzi sobie Motorola, która odnotowała przychód rzędu 998 milionów dolarów. Stanowi to wzrost o 7%.

Pełną treść ogłoszenia Google można znaleźć w centrum prasowym firmy.


Zobacz również