Google szykuje się na wojnę z Amazonem?

Amazona każdy zna, podobnie jak i Google. Póki co te dwie firmy nie wchodziły sobie w drogę, jednak może się to zmienić, ponieważ Google postanowiło sporo zainwestować w sprzedaż online.

Firma z Mountain View zainwestuje wkrótce aż pół miliarda dolarów (czyli 1,5 miliarda złotych) w swoją usługę Google Shopping Express. Jest to system pozwalający na kupowanie przez Internet produktów od lokalnych sprzedawców, które następnie zostają dostarczone do rąk kupującego tego samego dnia lub kolejnego. Usługa ta działa jak na razie tylko w Kalifornii, a wspomniana inwestycja ma posłużyć rozszerzeniu jej na całe Stany. Być może kiedyś wyjdzie ona dalej w świat.

Zarówno Amazon, jak i Google odmówiły komentarzy w tej sprawie. Co jednak wiadomo, to że Amazon posiada ponad 20 milionów aktywnych użytkowników, a oprócz sprzedaży fizycznej towarów oferuje także streaming muzyki, filmów oraz możliwość nabywania e-booków. Być może na tych polach sprzedaży pojawi si konkurencja ze strony Mountain View. Ale jak twierdzą niektórzy znawcy, dzięki wejściu na rynek e-commerce Google chce nie tyle walczyć z Amazonem, co zdobywać kolejnych reklamodawców. W ostatnich latach dochody firmy z tego tytułu nieco spadły - np. w 2012 Google miało 82,2% rynku reklamy mobilnej, a w 2013 już tylko 68,5%.


Zobacz również