Google testuje nową technikę ochrony treści

Serwis YouTube testuje technologię, która ma niedopuścić, by umieszczano w nim materiały bez zgody właścicieli praw autorskich. Należący do Google'a serwis pracuje nad nią wspólnie z Time Warner i Disneyem.

Nowa technika ochrony praw autorskich pozwoli ich właścicielom błyskawicznie odnaleźć klipy, które do nich należą. Następnie będą oni mogli albo je zablokować, albo włączyć opcję, dzięki której YouTube będzie się dzieliło z nimi wpływami z reklam.

Umieszczanie w serwisie nielegalnych treści sprowadziło na Google'a liczne kłopoty. W marcu koncern został pozwany przez Viacom, który domaga się ponad miliarda dolarów odszkodowania za naruszenie praw autorskich. Do sądu wystąpiła też Premier League.

Technika identyfikowania materiałów multimedialnych będzie testowana przez miesiąc. Jeśli testy wykażą jej skuteczność, właściciele praw autorskich zostaną wyposażeni przez Google'a w narzędzia, które pozwolą im z niej korzystać.


Zobacz również