Google uruchamia po cichu usługę Domains

Google uczyniło kolejny krok do zdominowania Internetu. Ten krok to otwarcie usługi Google Domains, która pozwala zarejestrować własną domenę. Oferta jest adresowana głównie do firm, ale będą mogły skorzystać na niej również osoby prywatne.

Google Domains znajduje się fazie zaawansowanych testów, jednak wiadomo, że usługa będzie oferować takie rzeczy jak założenie setki maili firmowych, zgodnych z nazwą domeny (np. jankowalski@domena.com), a także - uwaga, uwaga - pokryje koszty rejestracji domeny nabytej przez osobę prywatną. Nie wiadomo jednak jeszcze, pod jakimi warunkami ma się to odbywać. Oprócz tego Google stawia sobie za punkt honoru uczynienie procesu rejestracji maksymalnie prostym i przyjaznym dla użytkownika.

Jak mówią eksperci, usługa Google ma być konkurencją dla serwisu rejestracyjnego GoDaddy, który zarządza ponad 57 milionami domen na całym świecie. GoDaddy inkasuje niecałe 8 dolarów (24 złote) za rejestrację oraz oferuje usługi e-mailowe w cenie 4,99 dolara (15 złotych) miesięcznie. Zarabia na tym co miesiąc około 100 milionów dolarów. Google chce przebić tą ofertę nie tylko e-mailem wliczonym w cenę rejestracji, ale także 24-godzinnym wsparciem technicznym oraz możliwością stworzenia równo setki sub-domen. Serwis działa na razie na zasadzie poleceń i zaproszeń od wybranych użytkowników, a jedyne informacje o kosztach, jakie znajdziemy na stronie, to 12 dolarów (36 złotych) za roczną usługę.


Zobacz również