Google przestanie wyświetlać reklamy Flash

Firma Google poinformowała o planach całkowitej rezygnacji z reklam Flash w swoich usługach reklamowych.

Firma Google zapowiedziała rezygnację ze statycznych reklam Flash w swoich usługach reklamowych. Tym samym zmusi reklamodawców do przejścia na format HTML5.

Co ich czeka?

Dwa etapy:

- 30 czerwca 2016 roku usługi AdWords i DoubleClick Digital Marketing przestaną akceptować reklamy Flash

Zobacz również:

- 2 stycznia 2017 reklamy Flash nie będą wyświetlane na platformach reklamowych Google’a

Google zachęca jednocześnie reklamodawców do skorzystania ze swojego narzędzia Flash-to-HTML5, które pozwala na konwersję reklam Flash do formatu HTML5.

Co z reklamami wideo?

Reklam wideo Flash Google na razie nie rusza. Z czasem jednak na pewno z nich zrezygnuje.

Dobry ruch

Rezygnacja ze starego formatu jakim jest Flash (również w przypadku wideo) z pewnością jest dobrym posunięciem ze strony Google, ponieważ nader często wykorzystywany on jest przez cyberprzestępców zakładających na internautów sidła za pomocą "złośliwych reklam". Jednocześnie należy jednak pamiętać, że przejście na HTML5 nie rozwiąże wszystkich problemów z bezpieczeństwem, któremu można będzie zagrozić np. za pomocą kodu JavaScript.

Zobacz również