Google uruchamia Boutiques.com

Rusza kolejna inicjatywa handlowa Google’a. Po usprawnieniu wyszukiwarki produktów, amerykańska firma uruchamia serwis ułatwiający odnajdywanie przedmiotów - jej zdaniem - ciężkich do opisania słowami.

W Boutiques.com znajdziemy odzież, akcesoria i inne przedmioty, które zdaniem Google ciężko porównać z innymi produktami i opisać je za pomocą prostej ramki z tekstem. Serwis działa w oparciu o technologię stworzoną przez zespół pracujący nad Like.com.

Wirtualny butik pozwala użytkownikom wyszukiwać przedmioty między innymi w oparciu o ich kolor, styl, krój, a nawet wzór umieszczony na materiale użytym do ich stworzenia. Mogą oni także tworzyć własne "butiki", w których umieszczą nabyte przedmioty. Odpowiednie algorytmy w przyszłości umożliwią Boutiques.com ocenić smak, gust danej osoby i podsunąć jej przedmioty, które mogą ją zainteresować. Witryna ma także pokazywać co lubią znani celebryci, projektanci, blogerzy piszący o modzie czy "trendsetterzy". Dzięki temu bez problemu ubierzemy się tak jak oni lub zgodnie z ich wskazówkami.

Google twierdzi, że w przypadku Boutiques.com, ważniejsze od konkretnego zapytania o produkt mają być chęć odkrycia czegoś nowego oraz możliwość znalezienia czegoś, o czym nawet nie myśleliśmy, że jest nam potrzebne. Co ciekawe, na stronie nie znajdziemy prawie żadnych śladów, wskazujących na to, że stoi za nią słynna amerykańska korporacja.

Zobacz również