Gothic II

Lepiej późno niż wcale - dodatek do Gothica II uprzyjemni oczekiwanie na część trzecią.

Lepiej późno niż wcale - dodatek do Gothica II uprzyjemni oczekiwanie na część trzecią.

Pierwszy oficjalny dodatek do gry RPG z 2002 r. pojawił się w roku 2005. To trochę późno, biorąc pod uwagę, że modyfikacja ta nie zmienia wyglądu gry i nie unowocześnia samego silnika. To po prostu zbiór nowych przygód, broni, czarów i, co najważniejsze, zupełnie nowa kraina czekająca na odważnego śmiałka.

Nowości, Nowości

Żonglowanie fireballami to karkołomna sztuczka. Nie próbuj tego w domu

Żonglowanie fireballami to karkołomna sztuczka. Nie próbuj tego w domu

Noc Kruka to dodatek odmienny od klasycznych suplementów do gier RPG. Nie przedstawia wydarzeń rozgrywających się przed ani po fabule z gry podstawowej. W zamian za to modyfikuje cały świat Gothica II. W miejscach dobrze ci znanych pojawiają się nowe postacie, które, jak to postacie z gier fabularnych, podzielą się z tobą swoimi problemami. W leśnych ostępach i na uroczyskach pojawiają się nowe potwory, a w skarbcach nowe magiczne przedmioty, broń i zaklęcia.

Najważniejszy z tego wszystkiego jest nowy wątek - historia Magów Wody - dobrze znanych z pierwszego Gothica. Okazuje się, że Magom służy tajna organizacja - Krąg Wody. Co ciekawe, do tej organizacji bohater będzie mógł wstąpić bez względu na przynależność do innych gildii. Wśród nowych frakcji są także Piraci oraz Bandyci. Każda grupa to nowe pancerze do zdobycia, a to łakomy kąsek, zwłaszcza na początku gry.

Pieknie jest w dolinie

Wracając do nowego wątku - dotyczy on prac wykopaliskowych prowadzonych przez Magów Wody w ruinach starożytnej piramidy. Głęboko pod ziemią czarodzieje odnajdują portal prowadzący do zapomnianej części wyspy. Aby go otworzyć, trzeba jeszcze zebrać klucz złożony z czterech kawałków, a potem w drogę! Nowa kraina prezentuje się odmiennie od reszty Khorinis. To pustynie, kaniony, bagna i plaże nawiedzane przez piratów. To także nowe, niebezpieczne stwory i mnóstwo przygód na całe wieczory grania.

Noc błędów

Niestety, nie wszystko w dodatku jest super. A najmniej super są liczne błędy. Sypie się sama gra i wypada do Windows. Sypią się questy. Autorzy zmodyfikowali wiele istniejących misji, przez co rozpadł się cały system zmiennych odpowiedzialnych za porządek kolejnych wydarzeń w grze. Efekt? W różnych miejscach rozgrywki pojawiają się nagle postacie, których nie powinno tam być, a w dialogach otrzymujesz opcje pytań o sprawy, o których bohater jeszcze nic nie wie. Tych mniejszych i większych wpadek jest tak dużo, że Noc Kruka sprawia wrażenie tworzonej naprędce.

Nadgorliwi Fani

Ostatnią, niemiłą zmianą, którą wprowadza dodatek, jest podniesienie poziomu trudności. Autorzy gry pod namową nadgorliwych graczy doszli do wniosku, że Gothic II jest za łatwy. Tak więc teraz poprzeczka została wywindowana - koszty rozwinięcia kolejnych umiejętności i cech bohatera podrożały. Nie najlepiej wpływa to na grę - zwłaszcza w pierwszych etapach jest dużo trudniej. Bohater jest słaby, a punktów na rozwój ciągle brakuje.

Mimo błędów, miłośników serii dodatek zachwyci. Z kolei przeciwników, których straszyła grafika i elementy zręcznościowe, nie przekona.

Dreszczowiec

Gothic II

Producent: Pyrantha Bytes

Polski wydawca: CD Projekt

Cena: 59,90 zł

Wymagania: CPU 700 Mhz, grafika 32 MB, 256 MB RAM

Plusy: nowy teren, liczne przygody, nowe skarby i ekwipunek

Minusy: błędy, niestabilność, wysoki poziom trudności


Zobacz również