Gramy

Gangland... RollerCoaster Tycoon 3...

Gangland... RollerCoaster Tycoon 3...

W tym numerze Macworlda przedstawiamy dwie gry różniące się całkowicie charakterem. Pierwsza z nich pozwala budować i zapewniać innym zabawę, podczas gdy druga polega na niszczeniu i zabijaniu. Jak się jednak okazuje, dobro po raz kolejny zwycięża.

Strzelanka dla urodzonych morderców

Gangland

Gry oparte na tematyce kryminalnej, które pozwalają graczowi pokazać gorszą stronę swojej natury, cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników pecetów, ale stanowią rzadkość na Macintoshu. Sądząc jednak po przeciętnej grze Gangland firmy Virtual Programming, nie ma czego żałować.

Na pierwszy rzut oka Gangland wygląda na całkiem atrakcyjną grę - oczywiście pod warunkiem, że zdradzamy pewne tendencje socjopatyczne. Gracz wciela się w rolę mafiosa, który właśnie przyjechał z Sycylii i trafił pod opiekuńcze skrzydła Don Vincenzo. Jako początkujący gangster, możesz kraść, szantażować i mordować, aby zdobyć pieniądze dla rodziny. Wujaszek Vincenzo wydaje odpowiednie rozkazy, przynajmniej na pierwszych etapach gry. Typowe zadania obejmują kradzież amunicji od handlarza bronią lub szybką eliminację niewygodnej osoby.

Gangland stanowi połączenie gry typu role-playing, strategii czasu rzeczywistego i strzelanki z widokiem trzeciej osoby. Niestety, rozgrywka jest bardzo liniowa i praktycznie nie można odejść od wykonywanych misji. Element strategiczny pojawia się podczas zarządzania zasobami, takimi jak ludzie od czarnej roboty. Wymaga to przejęcia kontroli nad restauracjami w danym rejonie. Im więcej pracowników, tym większa grupa rewolwerowców po naszej stronie. Aby zdobyć uzbrojenie, wystarczy odpowiednio "przekonać" właścicieli sklepów z bronią.

Niestety, sztuczna inteligencja kierująca zachowaniem naszych wspólników, nie została odpowiednio dopracowana. W wyniku tego moi rewolwerowcy często ginęli bez sensu, przechodząc ślepo przez teren pojedynków strzeleckich między konkurującymi ze sobą gangami.

Trójwymiarowa grafika wygląda naprawdę dobrze. Możliwe jest dostosowanie wielu opcji (takich jak rozdzielczość, poziom szczegółów itp.) w zależności od posiadanego komputera. Do gry wymagany jest Macintosh z procesorem G3 800 MHz lub szybszym. Możliwa jest nawet rozgrywka w trybie wielu graczy, ale w czasie testów nie znalazłem żadnej osoby, która byłaby dostępna online.

Gra przypomina klimatem "Ojca chrzestnego" w wersji dla ubogich. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby autorzy nie zapomnieli o zachowaniu pewnego dystansu i ironii. Obecnie gra jest zbyt poważna, a momentami przeradza się w makabrę. Niektóre fragmenty są zdecydowanie zbyt głupie. Co gorsza, głosy postaci brzmią raczej śmiesznie, nawet jak na amerykański angielski z domieszką włoskiego.

Podsumowanie

Gangland to poprawnie przeniesiona na Macintosha wersja gry, która jest słaba, a momentami nawet zła.

Gangland

Za: Interesująca kombinacja gatunków.

Przeciw: Brak graczy w trybie online, słabe dialogi, niski poziom sztucznej inteligencji.

Producent: Virtual Programming

Kontakt: www.vpltd.com

Cena: 30 GBP

Gra symulacyjna

RollerCoaster Tycoon 3

Ta gra stanowi urzeczywistnienie marzeń każdego dziecka. Zadaniem gracza jest stworzenie wesołego miasteczka i zarządzenie nim. Wbrew pozorom osiągnięcie wysokich zysków nie jest wcale proste i wymaga wielu starań.

Gracz jest odpowiedzialny praktycznie za wszystko - od zatrudniania pracowników, poprzez tworzenie kampanii reklamowych i budowanie nowych atrakcji, aż po zakup nieruchomości. W podstawowym trybie Career konieczne jest spełnienie wyznaczonych celów, aby odblokować nowe parki rozrywki i atrakcje. Cele są podzielone na trzy kategorie Apprentice, Entrepreneur i Tycoon. Pierwsza z nich wymaga zachowania czystości wesołego miasteczk i osiągnięcia właściwych przychodów. W trybie Tycoon musimy budować kolejki o określonej długości i atrakcyjności, uzyskując jednocześnie wysoki poziom dochodów.

Gra RollerCoaster Tycoon 3 oferuje pięć różnych parków tematycznych, poświęconych na przykład wampirom i duchom, podróżom kosmicznym lub Dzikiemu Zachodowi. Każdy z tych parków cechuje się innymi urządzeniami. Większość kolejek i atrakcji w grze jest dostępnych natychmiast. Wystarczy wybrać kawałek ziemi, utworzyć wejście i wyjścia, przetestować instalację, a następnie udostępnić ją publiczności. Na szczęście gra pozwala także samodzielnie tworzyć wiele części parku zabaw. Szczególnie zabawne jest budowanie rollercoasterów, ale gra obejmuje także wiele innych atrakcji, takich jak namioty cyrkowe lub stoiska z napojami i pamiątkami.

Jeżeli nie chcesz zajmować się wypełnianiem określonych celów w dostępnych scenariuszach, możesz skoncentrować się na budowaniu atrakcyjnego parku rozrywki w trybie Sandbox. Zaczynasz wtedy od pustego kawałka ziemi, a nieograniczone fundusze pozwalają stworzyć perfekcyjne miejsce zabaw.


Zobacz również