Gramy coraz więcej

Rynek gier wideo wciąż pozostaje jedną za najlepiej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego - zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Z każdym rokiem znacznie wzrasta sprzedaż konsol, jednak w ciągu najbliższych lat najbardziej prężną gałęzią elektronicznej rozrywki będą gry przeznaczone na telefony komórkowe.

Według danych analityków amerykańskich, w 2003 roku w USA sprzedano w sumie prawie 40 milionów sztuk konsoli, a na całym świecie nieco ponad 100 milionów. Najsilniejszą pozycje na rynku wciąż mają konsole PS2, których sprzedaż jest niemal dwukrotnie większa od jej konkurentów – Xboxa i GameCube'a. W kolejnych latach sprzedaż konsol ma wciąż rosnąć i w 2006 r. osiągnie ponad 150 milionów sztuk. Sony pozostanie liderem na rynku, ale zarówno Microsoft, jak i Nintendo zmniejszą dystans do japońskiego giganta.

Wśród przenośnych konsoli do gier zdecydowanym liderem w 2003 roku jest Game Boy Advance, którego łącznie (Game Boy Advance SP + Game Boy Advance) sprzedano ponad 170 milionów sztuk.

Choć na Zachodzie konsole cieszą zdecydowanie większą popularnością jako platforma do gier komputerowych, pecety wciąż pozostają najlepszą platformą przeznaczoną do rozgrywek w Internecie, szczególnie zaś jeśli chodzi o gry typu MMO (massive multiplayer online). Według analityków, w nadchodzących latach coraz większą popularnością będą cieszyć produkty przeznaczone do zabawy w Internecie - zarówno przeznaczone na komputery PC, jak i konsole.

Coraz większym zainteresowaniem zarówno producentów gier, jak i samych graczy cieszą się produkty przeznaczone na telefony komórkowe, które staną się w nadchodzących latach najprężniej rozwijającym się segmentem elektronicznej rozrywki. Szacuje się, że liczba graczy korzystających z telefonów komórkowych jako platformy do zabawy przekroczy, łącznie w USA i Europie, 200 milionów osób.

Według badań IDSA w Ameryce, wśród populacji graczy rośnie odsetek ludzi dorosłych (powyżej 35 roku życia), którzy w 2003 roku stanowili 19 procent wszystkich graczy. Osoby w wieku pomiędzy osiemnastym i 35 rokiem życia stanowią 36 procent graczy, a najchętniej grającą częścią społeczeństwa wciąż pozostaje młodzież, która stanowi 45% populacji graczy.


Zobacz również