Grim Fandango

Powracający z wycieczki po krainie zaświatów LKR przygotował dla leniuchów opis przejścia tej wspaniałej gry przygodowej.

Przez Twoje biuro przewinął się kolejny ubogi w dobre uczynki klient, który na pożegnanie otrzymał laskę z kompasem mającym mu towarzyszyć podczas czteroletniej tułaczki po Świecie Umarłych. Niestety "pacjent" nie zostawił po sobie nic prócz wspomnienia. Czas z tym skończyć i postarać się o nieco lepszej jakości "towar". Aby ułatwić Ci zadanie zostałem przysłany ja i mam nadzieję, że razem osiągniemy sukces. Powodzenia.

EL MARROW

Pod oknem biegnie rura, która jest fragmentem działającej w budynku poczty pneumatycznej. Po otwarciu specjalnego fragmentu tuby znajdziesz wiadomość o zatruciu, które oczywiście zaowocowało paroma ofiarami śmiertelnymi. Pojawił się cień szansy na pozyskanie wartościowego klienta. Musisz się spieszyć, bo inaczej wyprzedzą Cię inni agenci. Aby udać się na miejsce tragicznego wypadku potrzebujesz środka transportu. Gdy zjedziesz windą do garażu okazuje się, że konkurencja nie próżnuje i właśnie odprawiła Twojego kierowcę wraz z pojazdem. We wciśniętej w kąt komórce spotkasz demona, który przedstawi się jako Glottis. Gość jest świetnym kandydatem na szofera, ale ma kompleksy z powodu swoich rozmiarów i musisz mu wmówić, że to nie on jest za duży, tylko samochody są za małe. Teraz pozostaje tylko dostarczyć szefowi do podpisu zezwolenie otrzymane od olbrzyma. Niestety boss aktualnie ma jakieś ważne spotkanie i sekretarka nie pozwala na wejście do gabinetu. Trzeba poszukać innego wejścia. W tym celu udaj się na ulicę i skręć w zaułek. Po przejściu kilkunastu kroków natrafisz na zwisający z góry sznur. No to jazda na górę! Przez otwarte okno dostaniesz się do biura, które jest puste! Pod ścianą stoi komputer, który automatycznie odpowiada na wezwania Evy. Musisz wybrać odpowiedź nakazującą sekretarce samodzielne podpisanie dokumentu. Teraz bez przeszkód otrzymasz upragniony podpis, po czym udaj się na dół do Glottisa i pokaż mu zdobycz.

Twój samochód porusza się niesamowicie wolno, ale w końcu docierasz na miejsce tragedii. Jednak pech nie przestaje Cię prześladować i okazuje się, że Domino zgarnął najlepszych "pacjentów", a Tobie pozostał tylko jeden. Z kosą w ręku podejdź do worka i rozetnij go. Kolejny ubogi w dobre uczynki! To staje się powoli nudne! Trzeba zdobyć naprawdę dobrych klientów, takich jakich ma chociażby Twój konkurent. Aby zdobyć informacje o potrzebujących musisz przejąć kontrolę nad pocztą pneumatyczną. Do dzieła więc!

Podczas Twojej nieobecności w dolnej części budynku zostały otwarte nowe drzwi. Jedne z nich prowadzą do sali, gdzie napełnia się trumny masą utwardzającą, a drugie do pomieszczenia z urządzeniem sortującym wiadomości. Na razie nic tu nie zrobisz, więc udaj się na ulicę i skieruj się w stronę namiotów. Zagadnij zajmującego się balonami klowna i poproś o zrobienie zdechłego robaka (potrzebujesz dwóch egzemplarzy, więc ponów rozmowę). Teraz do pomieszczenia z trumnami, gdzie napełnisz robaki masą (jeden tą z czerwonego, a drugi tą z niebieskiego dozownika). Udaj się do swojego biura i wepchnij oba baloniki do miejsca, z którego wyjąłeś wiadomość o zatruciu. Na dole dojdzie do małej awarii, więc niezwłocznie się tam udaj. Maszyną sortującą zajął się różowy demon. Porozmawiaj z nim, po czym przekręć zamek w stalowych drzwiach (musi wysunąć się z nich bolec), weź ze ściany gaśnicę i wyjdź z pomieszczenia. Mechanik ruszy za Tobą. Gdy już zniknie Ci z oczu wróć do sali i otwórz niedomknięte drzwi. Aby dostać się do węzła pocztowego potrzebujesz specjalnej karty. Możesz spreparować sobie identyczną dzięki leżącej w Twoim biurze talii. Wystarczy wziąć jedną z kart i podziurkować przy biurku Evy (leży na nim dziurkacz). Teraz wystarczy otworzyć rurę na dole za pomocą wykonanej kopii i pędem do klienta!

Tym razem trafiłeś na kogoś naprawdę ekskluzywnego. Porozmawiaj chwilę z Meche, a następnie wyjdź z pokoju. Można się było spodziewać! Znów niepowodzenie! Tym razem szef nie miał litości i wyleciałeś z roboty. Do tego zamknęli Cię w "rezydencji" Glottisa. Aby się wydostać z tego nieprzyjemnego miejsca zapukaj w okno, a na ścianie pojawi się cień. Podczas rozmowy zmieszaj pracodawców z błotem, a osoba stojąca po drugiej stronie otworzy drzwi. Pan ubrany na zielono to Salvador - szef paramilitarnej organizacji walczącej z panującą w Krainie Umarłych korupcją i innymi tego typu rzeczami. Zostaniesz zaprowadzony do podziemnej kryjówki, w której jest również Twoja stara znajoma Eva. Porozmawiaj z przebywającymi w sali osobami, po czym wyjedź windą na powierzchnię. Wódz rewolucji wyznaczył Ci dwa zadania. Musisz zdobyć jaja ptaków mieszkających na dachu oraz dostarczyć wierną kopię swojego uzębienia. Najpierw udaj się do klowna i poproś o wykonanie którejś z zabawek (kotka, pieska, dmuchanego poety). Ze stoiska obok zabierz również porcję ceremonialnego chleba. Wdrap się znanym sposobem na budynek i zajrzyj do ostatniego okna po lewej. To biuro, gdzie zwykle urzęduje Domino. Z racji tego, że teraz jest puste możesz niepostrzeżenie wejść i zagarnąć z biurkowej szuflady dziwny zielony przedmiot. Znalezisko przyczep do zwisającej z gzymsu liny (tej samej, po której przed chwilą wchodziłeś). Tak przygotowany "sznur z kotwicą" rzuć w stronę przytwierdzonej do ściany drabiny. Droga na dach stoi otworem. Ptaki strzegą pilnie swoich skarbów, ale ty możesz je wypłoszyć. W tym celu połóż w misce zrobiony przez śmiesznego pana balon, a następnie pokrusz chleb. Teraz możesz już zabrać z rury jajka. Potrzebujesz jeszcze ząbków. Wróć do biura Domino i pobaw się jego workiem treningowym. Po kilku ciosach na podłogę spadnie ochraniacz, który nasmaruj olejem w komórce Glottisa. Teraz wystarczy wpakować sobie go do ust (czyli użyć na niczym), dzięki czemu uzyskasz perfekcyjną kopię swojego zgryzu. Jajka i ochraniacz oddaj Evie. Salvador uda się z Tobą za miasto...

LAS

Przejdź do lokacji obok. Rozpaczający po stracie Glottis przez przypadek pozbył się serca, którym zajęły się po chwili latające pająki. Udaj się w stronę, gdzie demon rzucił niezbędny do życia organ. Okazuje się, że zguba spoczywa spokojnie na pajęczynie, ale trzeba ją jakoś stamtąd zdjąć. Przepędź niebezpiecznych lokatorów sieci rzucając w nią kością (leży ich trochę obok). Zdejmij serce za pomocą kosy i zwróć je śpiącemu przyjacielowi. Siedząc w wozie pojedź do lokacji na prawo, gdzie znajduje się ciekawa maszyna eksploatująca drzewny surowiec. Glottis wpadnie na pomysł uzyskania części potrzebnych do modyfikacji samochodu z kręcącego się generatora. Zauważ, że na wieży znajdują się cztery moduły, a na ziemi leży taka sama ilość kabli. Weź taczkę i najeżdżając na przewody doprowadź do takiego stanu, żeby w jednym cyklu pracowały urządzenia z lewej, a w drugim z prawej. Potem wyłącz maszynę i włącz ponownie, gdy Twój pomarańczowy znajomy wdrapie się już na górę. W ten sposób przewróciłeś wieżę i uzyskałeś części, z których Glottis zmajstruje podwozie do jazdy po kamienistym terenie. Teraz możecie bez przeszkód przejechać usłaną kamieniami drogę. Dojedziecie do zamkniętej bramy. Wysiądź z pojazdu i przejdź przez drzwi. Przejście blokują ogniste bobry. Musisz jakoś ostudzić ich zapał. W tym celu weź cztery kości z krawędzi tamy i udaj się w lewo. Rzuć kością do czarnej mazi i przygotuj gaśnicę. Gdy potwór będzie skakał uaktywnij "wodną broń", co spowoduje kompletne "zgaszenie" natręta. Powtórz czynność jeszcze trzy razy i droga wolna. Trzeba jeszcze otworzyć bramę, ale do tego potrzebujesz klucza. Wróć do lokacji, gdzie spotkałeś rozpaczającego Glottisa i pojedź w lewo. Dotarłeś na polanę z drzewami-jaskiniami. Wysiądź z samochodu i wróć po drogowskaz (jest tam, gdzie wcześniej leżał demon). Wbij go na polanie. Kierunek, który wskazuje to lokalizacja ukrytego przejścia. Musisz próbować tak długo, aż znajdziesz właściwe miejsce (podpowiem, że należy wbijać w okolicy lewego-dolnego rogu ekranu). Pojedź na dół i zdejmij wiszący na znaku klucz, którym otworzysz bramę. Teraz jak najszybciej do Rubacava!


Zobacz również