Groupon i inni - top 10 najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych w Polsce

Zakupy grupowe zyskały już w Polsce ogromną popularność, a nowe serwisy rosną jak grzyby po deszczu. Oto top 10 najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych w Polsce.

Groupon

Według Megapanel PBI/Gemius (z danych za sierpień 2011) niekwestionowanym liderem jest polski Groupon (ponad 3 miliony 600 tys. użytkowników) czyli pierwszy polski serwis zakupów grupowych. Chociaż ostatnio lider trochę stracił na liczbie wizyt.

Zakupy grupowe w sierpniu 2011

Zakupy grupowe w sierpniu 2011

Citeam pokonało Grupera

Goni go Citeam (dzięki pozyskaniu aż 190 tys. użytkowników w sierpniu) zepchnął dotychczasowego wicelidera - serwis Grouper - na trzecie miejsce. Citeam ma duży potencjał wzrostu, gdyż należy do Allegro. Z kolei ostatnio mówiło się, że Grupera może przejąć Google. Tylko te 3 serwisy jako jedyne mają ponad milion realnych użytkowników.

Agregatory zakupów grupowych

Agregatory zakupów grupowych

Agregatory zakupów grupowych wciąż mało popularne

Polskich serwisów zakupów grupowych jest już kilkadziesiąt. Trudno śledzić oferty z nich wszystkich (powiadomienia na e-mail to zalew spamu) - dlatego coraz popularniejsze są agregatory serwisów grupowych (sam z nich korzystam), które pozwalają śledzić oferty ze wszystkich portali zakupowych w jednej witrynie. Znaczącą popularność zyskały obecnie dwa takie serwisy - GoDealla i Snuper, ale ogólnie ich popularność jest wciąż znikoma w porównaniu do pojedynczych serwisów (oba mają poniżej 100 tys. realnych użytkowników).

Serwisy z zakupami grupowymi

Serwisy z zakupami grupowymi

Serwisy zakupów grupowych w sierpniu 2011 (Megapanel PBI/Gemius)

1. Groupon 3 667 985

2. Citeam 1 395 378

3. Gruper 1 234 730

4. Mydeal 750 875

5. Fastdeal 723 484

6. Okazik 421 497

7. Happyday 348 429

8. Sweetdeal 221 849

9. Mygroupon 140 776

Groupon

Groupon

Czy Groupon jest bezkonkurencyjny?

Groupon jest absolutnym liderem z ponad 3 milionami użytkowników, a jego spadek wizyt wynika prawdopodobnie z ogromnej konkurencji, która się ostatnio pojawiła. Serwisów jest kilkadziesiąt. Dla mnie nie ma znaczenia w którym serwisie kupuję. Korzystam z agregatora takiego jak GoDealla, więc wchodzę po prostu tam gdzie są ciekawe oferty zakupu. Z moich obserwacji Groupon wciąż ma chyba najlepsze oferty, ale mocna konkurencja nie śpi i w wszystko się może jeszcze zmienić.

Źródło: Wirtualne Media


Zobacz również