Gry dla każdego

Z badań przeprowadzonych na zlecenie ESA (Entertainment Software Association) wynika, że w Stanach Zjednoczonych gry komputerowe stają się podstawową formą rozrywki dla coraz szerszej grupy wiekowej osób.

Z badań wynika, że w porównaniu do roku 2000, liczba osób w wieku powyżej pięćdziesięciu lat, grających w gry komputerowe wzrosła z 13 do 17%. W tym samym okresie średni wiek gracza podwyższył się z 28 do 29 lat.

To jednak nie wszystkie rewelacje – okazuje się również, że w gry komputerowe gra więcej kobiet w wieku powyżej osiemnastego roku życia (26% populacji graczy) niż chłopców w wieku 6-17 (21% populacji). Dziewczęta w grupie wiekowej od sześciu do siedemnastu lat stanowią 12% populacji graczy. Niezmiennie jednak największą grupę entuzjastów elektronicznej rozrywki stanowią mężczyźni w wieku powyżej 18 lat (38% populacji graczy).

Wśród graczy wciąż rośnie również zainteresowanie grami online, które przyciągnęły od 31 grudnia 2002 r. 37% wszystkich graczy, w porównaniu do 31% w całym 2002 roku i 18% w 1999r.

Z badań wynika również, że ponad 63% procent rodziców planuje nabyć chociaż jedną grę komputerową w roku. Podobne deklaracje składa też 56% mieszkańców USA w wieku poniżej 45 roku życia. Biorąc pod uwagę całą amerykańską populacje, chociaż jedną grę w bieżącym roku kupi 41 procent Amerykanów. W świetle tych badań nie dziwi więc coroczny wzrost wartości sprzedanych towarów i usług w segmencie elektronicznej rozrywki, która w 2002 roku osiągnęła wartość 6,9 mld dolarów.


Zobacz również