Gry niezależne #2 - Hoard

Hoard jest dziwnym tworem. Gra akcji połączona z planszówką, a głównym bohaterem jest smok. Brzmi zachęcająco, a to przecież dopiero początek.

Smoki od zarania dziejów są czymś co pobudza wyobraźnię ludzi. Mamy z nimi do czynienia w sagach skandynawskich, występują u Tolkiena, spotykamy je w wielu różnych grach, czy to karcianych, czy RPG i oczywiście występują w grach wideo. Nie ma co ukrywać: gier ze smokami, o smokach czy takich, gdzie smok jest naszym przeciwnikiem było sporo. W zasadzie można by było chyba pokusić się o napisanie osobnego artykułu na ten temat. Jednak ile było gier, w których smok był głównym bohaterem. Te z pewnością można by było policzyć na palcach jednej ręki.

Hoard z angielskiego tłumaczy się, jako skarbiec, czy też w nomenklaturze archeologicznej skarb, w sensie depozytu cennych w danym czasie przedmiotów. I właśnie o to chodzi w tej grze, o zebranie skarbu. Olbrzymie bogactwa, na których będziemy mogli spokojnie leżakować w oczekiwaniu na śmiałków chcących nas pokonać, w celu zyskania sławy, bogactw i pięknych kobiet (księżniczek). Teorie jednak na bok, zanim odpoczniemy czeka ciężka praca. W końcu wioski same się nie spalą, księżniczki nie uprowadzą, a rycerze nie poddadzą.

Gra ukazała się 4 kwietnia 2011 roku na platformie Steam dla PC oraz pod koniec 2010 w wersji na PS3. Od marca bieżącego roku dostępna jest również na PSP. Brakowało mi tutaj jednej platformy. Z pomocą przyszła mi pani deweloper ze studia Big Sandwich Games - Bryna Dabby - która obiecała mi, że jeżeli tylko gracze będą chcieli wydania gry na XBLA, to wszystko jest możliwe. "Chcielibyśmy, aby nasza gra dotarła do jak najszerszej grupy graczy, zatem jeżeli będzie trzeba, to oczywiście leży to w naszych możliwościach" - powiedziała Dabby. Platformy, jednak platformami, ale o co tu chodzi?

Czym w zasadzie jest Hoard i skąd się wziął pomysł? Bryna Dabby mówi, że Hoard początkowo był pomyślany jako gra planszowa. Takie było pierwsze założenie twórców. W zasadzie w dalszym ciągu, gdy przyjrzymy się poziomom, na których odbywa się rozgrywka, mamy do czynienia z planszami do gier stołowych.

Dabby stwierdziła także: "Tak naprawdę, rdzeniem pomysłu Hoard było stworzenie gry, w której głównym bohaterem byłby smok. Cała mechanika zatem (ataki, porwania, zbieranie złota itp.) są po prostu przedłużeniem tej idei. Chcieliśmy, by nasza gra była na tyle prosta, aby każdy mógł ją włączyć i pograć, stąd delikatny charakter arcade.

Jesteśmy również fanami gier strategicznych, dlatego nadaliśmy całej rozgrywce takiego strategicznego sznytu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że wyszła nam wyważona hybryda stojąca gdzieś pomiędzy grą akcji a strategią."


Zobacz również