HTC chce odzyskać swoją pozycję za pomocą tańszych smartfonów

HTC kiepsko radzi sobie na rynku smartfonów, traci w nim udziały i pieniądze. Postawienie wszystkiego na jeden, topowy telefon HTC One nie przyniosło rezultatów. Firma decyduje się więc na szturm rynku tańszymi modelami.

HTC ma w planach wprowadzenie na rynek kolejnych telefonów, które zaklasyfikować można do segmentu low-end oraz mid-end. Ma to pomóc w odzyskaniu straconych udziałów w rynku oraz poprawie kondycji finansowej. Kwartalne wyniki tajwańskiego producenta nie napawają bowiem optymizmem. Peter Chou, CEO HTC zapowiedział, że nowe telefony trafią na rynek już albo pod koniec trzeciego, bądź na początku czwartego kwartału tego roku.

Przyznał on, że HTC w segmnecie mid-end straciło sporą część udziałów. Posiadają w ofercie mało telefonów w nie do końca przystępnych cenach względem konkurencji. Firma jest tego świadoma i dlatego w ciągu najbliższych miesięcy chce naprawić swój błąd. To dla HTC bardzo istotne, ponieważ problemy finansowe firmy trwają już od połtora roku, a sam rynek smartfonów wymusza bardzo agresywną konkurencję. Skupienie się na promocji modelu HTC One, który pochodzi z najwyższej półki cenowej, nie przełożyło się na zyski tak dobrze, jak Tajwańczycy mogli oczekiwać.

Sam telefon zbiera bardzo pozytywne recenzje, to jego cena jest po prostu zaporowa dla klientów. Chociaż według Chialina Changa, CFO w HTC, model One sprzedaje się lepiej niż high-endy od konkurencji, to firma posiada w ofercie za mało modeli skierowanych do klienta o mniejszej zasobności portfela. Skupienie się na dobrych produktach, ale atrakcyjniejszych cenowo, jest szansą dla HTC, aby znów zaistnieć w świadomości klientów.


Zobacz również