Half-Life: Opposing Force

Tekst który za chwilę przeczytasz, bardzo ułatwi ci przejście gry Half-Life Opposing Force. Życzę powodzenia i miłej zabawy.

Tekst który za chwilę przeczytasz, bardzo ułatwi ci przejście gry Half-Life Opposing Force. Życzę powodzenia i miłej zabawy.

Rady ogólne

- Podczas swoich misji w Black Mesa Research Facility napotkasz wielu różnych przeciwników. Jeśli dobrze ich poznasz, będziesz wiedział jaka broń działa na każdego z nich najlepiej. Dobrze wykorzystaj przewagę jaką daje Ci ta wiedza.

- Na pewno dobrze znani ci są przeciwnicy na których mówimy 'face huggers'. Prawie każda broń poradzi sobie z tymi knypkami. Pamiętaj tylko by nie dać im podejść za blisko. Jeśli im się to uda, musisz uważać. Próbuj odsunąć się gdy skaczą na Ciebie i wykończ je gdy leżąc na ziemi próbują się podnieść.

- Na twojej drodze na pewno staną kiedyś również i 'zombie' - ruszające się ciała, w stanie częściowego rozkładu. Nie atakują z dystansu i nie wiedzą co to jest granat, więc stosunkowo łatwo możesz się ich pozbyć. Wśród nich występują jeszcze 'super zombie'. Te znajdują się w bardziej zaawansowanym stadium mutacji. Są co najmniej dwukrotnie silniejsze, poruszają się dwa razy szybciej, i mogą atakować z dystansu, bez konieczności zbliżenia się do Ciebie. Na nich najlepiej działa karabin maszynowy, .357, wyrzutnia rakiet lub granatów - wszystko to co szybkie, albo zabójcze 'Spitter' albo może zranić Cię z dystansu plując kwasem, lub z bliskiej odległości gryząc. Aby go uśmiercić będziesz musiał oddać przynajmniej dwa strzały z .357, albo ze strzelby.

- Przeciwnicy zwani 'Alien grunt' wystrzeliwują insekty, które mają zdolność zakręcania i nie wachają się z niej korzystać. Są bardzo odporne, i troszkę ołowiu trzeba w nie władować, by się ich pozbyć. Po czterech strzałach z .357 z pewnością padną martwe.

- 'Alien slave' może miotać kulami energii, ale potrzebuje kilku sekund na naładowanie się. Zabij go, zanim cię trafi. Dzięki .357 Desert Eagle wystarczy jeden celny strzał.

- 'Ceiling barnacles' (czyli nieruchome wieżyczki strzelnicze) to coś czego nie należy się obawiać. Można je usunąć za pomocą dowolnego pistoletu. Zazwyczaj jest to jednak strata amunicji, gdyż z łatwością można je ominąć.

- 'Hound eye' to bestia szybka, lecz atakująca bardzo powoli. Generuje on falę dźwięku za pomocą której próbuje się Ciebie pozbyć. Jeden strzał z .357 uciszy go na zawsze.

- 'Pit drone' bardzo szybko atakuje na odległość plując. W starciu posługuje się zabójczymi mackami, których naprawdę nie powinno się oglądać z bliska. Na szczęście jest jednak powolny, a jego szczęka jest niezwykle podatna na obrażenia, i tam właśnie należy celować.

- 'Shocktrooper' jest jednym z najniebezpieczniejszych przeciwników z którymi przyjdzie ci się zmierzyć. Wyposażony jest w granaty i broń energetyczną. Może przyjąć bardzo dużo obrażeń z każdego rodzaju sprzętu, zanim zginie. Jedyną broń która ma na niego nieco lepsze działanie jest snajperka. Potrafi unikać granatów, i potrafi całkiem nieźle kombinować, wykorzystując elementy taktyki. Jeśli go zabijesz, będziesz mógł używać jego broni (shockroach). Jednak gdy spróbujesz podnieść drugą broń tego typu, nie uda ci się to, i jedynie otrzymasz z tego powodu obrażenia, więc zamiast to robić - zniszcz ją.

- Najgroźniejszym przeciwnikiem jest 'volticore'. Posługuje się niezwykle potężnymi atakami elektrycznymi, które co prawda może wykorzystać jedynie co pięć sekund, ale dystans który dzieli go od wroga(w tym wypadku Ciebie) jego pociski pokonują z niesamowitą prędkością. W zwarciu jest równie potężny co w walce na dystans. Bestie te mogą przyjąć na klatę aż trzy granaty. Najlepiej przeciw nim używac displacer'a, oczywiście jeśli jesteś na tyle odważny by stanąć z nimi twarzą w twarz.

- Podczas licznych walk które stoczysz, napotkasz również ludzkich przeciwników. Nazywają się Black Ops. Teorytycznie powinni być jeszcze lepiej wyszkoleni niż amerykańscy marines, ale mają jednak jedną słabość. Jest nią niska odporność na eksplozje granatów :). Nie lekceważ ich nigdy, gdyż rzadko chybiają. Wal w nich wszystkim co masz. Kobiety są generalni szybsze od mężczyzn, i żeńskie przedstawicielki Black Ops dobrze sobie radzą z unikaniem granatów. Mężczyźni są za to twardsi, ale wolniejsi, a co za tym idzie - łatwiejsi do trafienia.

A teraz wszystko co napotkasz na drodze do zwycięstwa na poziomie trudności - normal.

Rozdział pierwszy: Black Mesa

Twoim celem są naukowcy znajdujący się w pierwszym pokoju oraz skorzystanie z radia znajdującego się w helikopterze.

Zacznijmy więc od początku. Na mapie pierwszej przejdź do punktu oznaczonego (1), i weź kamizelkę. Teraz pójdź w miejsce gdzie znajduje się przeciwnik, i patrz co się będzie działo... Biedny naukowiec :( Teraz udaj się do miejsca (2) i spróbuj otworzyć zamek w drzwiach. Strażnik przepuści cię dalej.

Teraz przechodzimy na mapę drugą. W miejscu oznaczonym literą (W) znajdziesz cęgi do rur, które możesz wykorzystać jako broń. Weź je, i przejdź do następnego pomieszczenia. Schyl się i tak przejdź pod dwoma promieniami lasera, i idź do punktu (3). Aby unieszkodliwić znajdujący się tam laser, musisz rozwalić lustro. Wejdź na górę po schodach, ale w korytarz który znajduje się za nimi wchodź bardzo ostrożnie, gdyż znajdują się tam dwa 'face huggers' oznaczone na mapie symbolem (E). W innych miejscach oznaczonych tak samo, można znaleźć ich więcej.

Ostrożnie przeskocz nad zieloną substancją, i zajrzyj pod schody zaznaczone na mapie jako (4). Są tam pudła, w których znajduje się apteczka (+) i pakiet energetyczny (/). Teraz wejdź po schodach. W jednej z górnych skrzyń stojących na końcu korytarza jest jeszcze jedna apteczka - weź ją jeśli jest ci potrzebna. Teraz otwórz drzwi, i wyjdź na zewnątrz.

Mapa trzecia pokazuje trasę po której trzeba skakać z lotu ptaka. Z miejsca w którym jesteś nie możesz bezpośrednio przeskoczyć do apteczki. Gdy tego spróbujesz, znajdziesz się w punkcie (5). Z tego miejsca skocz ostrożnie, i podejdź do (6). Jeśli nie bardzo udają ci się długie skoki, radzę zapisać tu grę. Stąd trzeba następnie przeskoczyć do miejsca oznaczonego (7). Zabierz nóż martwemu obcemu. Jeśli potrzebujesz leczenia, przeskocz do apteczki, i powtórz wszystkie czynności które doprowadzą cię z powrotem do (7).

Z punktu (7), przeskocz do (8) i przejdź przez drzwi. Uważając na 'face huggers' czających się ziemi, podejdź do pęknięcia w ścianie.


Zobacz również