Hexen II

Po pierwszych kilku dniach spędzonych przed ekranem mojego monitora mogę śmiało stwierdzić, że Hexen II to jedna z najlepszych gier w jakie kiedykolwiek grałem! Dla tych, którzy nie mają cierpliwości kilka porad...

Po pierwszych kilku dniach spędzonych przed ekranem mojego monitora mogę śmiało stwierdzić, że Hexen II to jedna z najlepszych gier w jakie kiedykolwiek grałem! Dla tych, którzy nie mają cierpliwości kilka porad...

Rady na początek:

- zapamiętuj grę jak najczęściej

- koniecznie narysuj sobie mapę przejść pomiędzy poziomami, unikniesz wtedy błądzenia

- eksplodujące beczki mają specjalne oznaczenie

- Hexena II można również przejść inaczej niż w sposób opisany poniżej

- zbieraj wszystkie rzeczy jakie znajdziesz, nawet te pozornie nieprzydatne

- poniższy opis od porad prowadzących graczy krok po kroku przejdzie w nieco mniej

gier fantasy, science-fiction oraz miłośników średniowiecza.

Pomysł na zorganizowanie Gildii zrodził się z potrzeby grania, aby móc spotkać się z ciekawymi ludźmi oraz miło spędzić czas – mówi Artur Wosinek, redaktor serwisu Gildia (www.gildia.pl) i jeden z głównych organizatorów Imprezy. Według niego w konwencie uczestniczyło około 400 osób, a cały plan udało się zorganizować w ok. 90%. Dużym sukcesem było przygotowanie takiego spotkania bez najmniejszej pomocy władz lokalnych. Sponsorem generalnym była produkująca obuwie firma Nord, pomoc personalną zapewniła firma World Book Expres, która wspiera serwis od strony internetowej. W organizację zaangażowały się także Efekt oraz CD Projekt.

Wszystkie zaplanowane imprezy odbywały się w dwóch miejscach: średniowiecznym Bytowskim Zamku oraz pobliskiej szkole podstawowej. Organizatorom udało się zamienić zwykłe sale lekcyjne na pomieszczenia Konwentowe. W „Szulerni” panoszyli się posiadacze kart Magic The Gathering, na polach „Waterloo”, na 4 makietach rozgrywane były gry bitewne (Warhamer, Mordheim, Warzone, Chronopia). Dla osób mało zainteresowanych „karciankami” i grami bitewnymi przygotowano „Świątynię” – salę komputerową, w której na 8 stanowiskach, 24 godz. na dobę rozgrywane były turnieje i gry prywatne. „Czarna Dziura”, czyli sala z systemem kina domowego, oferowała rozrywkę dla zmęczonych innymi atrakcjami. Wśród wyświetlanych filmów znalazły się m.in.: Matrix, Cube, X-files, Mumia oraz Galaktyczny Wojownik. O każdej porze można było zejść do „Chlewika”, aby spróbować konwentowej kuchni. Liczne atrakcje czekały na gości także na Zamku, ale najlepsze wrażenie robił on po zapadnięciu zmroku. Wówczas to trwały rozgrywki LARPA oraz... zabawy w chowanego:-)

Oficjalne otwarcie Gildii miało miejsce 17 lipca o 16:00. Do tego czasu przyjmowane były zapisy oraz lokowanie osób w pomieszczeniach. Po oficjalnym powitaniu przyszedł czas na, sponsorowany przez Games Workshop, pierwszy turniej gry bitewnej – Mordheim. Po 18:00 ekipa z Portala przygotowała turniej Sim Wiochy (dla początkujących).

Drugi dzień był bardzo obfity w konkursy jak oraz prelekcje. Już od 10:00 rozgrywany był turniej w Magic The Gathering, a równolegle do niego - Warhamer Fantasy Battle. Było gorąco. Niejednokrotnie o zwycięstwie decydowały milimetry. W finale Warhamera okazało się ze jeden z zawodników przekroczył „rozpiskę” (wartość punktową armii, która wynosi 1000 pkt) o 20 pkt i został pozbawiony pierwszego miejsca. W „Świątyni” toczono zawody w Starcrafta, jednak tutaj odbyło się bez niespodzianek. Uwieńczeniem całego dnia było spotkanie z redakcją News Service.

Trzeci dzień podobnie jak drugi obfitował w atrakcje wszelkiego rodzaju. Rozegrano Turnieje: Magic The Gathering 2.0, a w później Warzone. W „Świątyni” odbył się ciekawy konkurs DIABLO II. Zwycięzcą została osoba, która w określonym czasie zdobyła najwięcej pieniędzy. W międzyczasie odbywały się dość nudne spotkania członków list dyskusyjnych.

Na placu zamkowym rozgrywano „Turnieje Giermków”. Jedna z konkurencji polegała na przywdzianiu stroju średniowiecznego rycerza (około 50 kilogramów!) i wskoczeniu na konia. W tej, rozgrywanej oczywiście na czas, konkurencji całkiem dobrze radzili sobie przedstawiciele Resetu. Około 20:00 rozpoczął się bankiet dla mediów.

Czwartkowe imprezy były uwieńczeniem całego Konwentu. We wszystkich salach rozgrywane były gry: turniej Magic The Gathering 1.75, Chronopi i Star Wars. O 19:00 rozpoczęła się wielka biesiada, (na stołach wylądowała dziczyzna, ptactwo i inne smakołyki) którą umilały występy folkowej kapeli. Późnym wieczorem odbył się wspaniały pokaz sztucznych ogni przygotowany przez firmę Efekt. Zabawa trwała do białego rana, kiedy to ostatni biesiadnicy padli ze zmęczenia i udali się na spoczynek.

21 lipca był smutnym dniem zakończenia konwentu. Słowa podziękowania za przybycie i uczestnictwo, ostatnie posiłki - wszyscy rozpoczęli pakowanie i szykowali się do wyjazdu.

Cała Impreza została zorganizowana dzięki zapałowi organizatorów, oraz wydatnej współpracy sponsorów. Konwent był udaną imprezą. Nie zabrakło atrakcji dla niewtajemniczonych graczy. Z profesjonalnego przygotowania makiet zadowoleni byli „Warhamerowcy”. Pyszna pomorska kuchnia, magia bytowskiego zamku, ogromna ilość konkurencji oraz nagród sprawiły, że Gildia 2000, na pewno będzie mile wspominana. Jedynym mankamentem Konwentu była pogoda, ponieważ prawie przez cały czas jego trwania padał deszcz. Zakręcona karuzela Konwentu nie pozwoliła jednak na myślenie o paskudnej pogodzie. Wszyscy bawili się światnie i zarówno organizatorzy jak i goście zapowiedzieli przybycie na Gildię 2001. pogoda, ponieważ prawie przez cały czas jego trwania padał deszcz. Zakręcona karuzela Konwentu nie pozwoliła jednak na myślenie o paskudnej pogodzie. Wszyscy bawili się światnie i zarówno organizatorzy jak i goście zapowiedzieli przybycie na Gildię m ukryty teleport. Przeniesie Cię do najwyższej kondygnacji KING'S COURT. Zeskocz na dół i przez stalowe drzwi wejdź na nowy poziom INNER COURTYARD.

Tam w pomieszczeniu na prawo znajdziesz ukryte przejście w kominku. Znajdują się tam magiczne żarna, do których potrzebujesz BEAD OF GLASS. W pomieszczeniu wysoko po schodach zauważysz informację o niewidzialnych znajdujących się w okolicy. U kamieniarza, na tym samym poziomie, odszukaj przejście za szafą z książkami na pierwszym piętrze. Na końcu pomieszczenia znajdziesz dwa teleporty. Jednym wracasz na górę, na środek pomieszczenia w miejsce ze stojącą gilotyną, drugim możesz dotrzeć na spotkanie z Kryształowym Golemem (CRYSTAL GOLEM). Na to jednak jeszcze za wcześnie. Naprzeciwko gilotyny znajduje się witraż. Za nim znajdziesz tajne przejście na poziom THE FORGOTTEN CHAPPEL, na który musisz się dostać.


Zobacz również