Hitachi w sieci

Japoński gigant branży elektronicznej ogłasza plany działania w dobie handlu elektronicznego.

Hitachi jako ostatni z wielkich japońskich koncernów elektronicznych ujawnił plany "internetowej strategii". Firma nie zamierza koncentrować się na dystrybucji produktów poprzez sieć, lecz na świadczeniu usług i wdrażaniu kompleksowych systemów "e-commerce" dla przedsiębiorstw z sektora finansowego, transportu publicznego, przemysłu czy firm dystrybucyjnych. Ponadto koncern jako nowych klientów zamierza pozyskać organizacje rządowe, dla których zostaną opracowane specjalne programy.

Na konferencji prasowej prezes Etsuhiko Shoyama poinformował, iż Grupa Hitachi zamierza, dzięki Internetowi, zwiększyć sprzedaż z obecnych 180 mld jenów (ok. 1,7 mld USD) do 900 mld jenów w roku 2003. Dla osiągnięcia tych celów zostanie wydzielona nowa organizacja - Information and Network Services - zajmująca się promocją firmowych rozwiązań zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz koncernu. Rozwiązania dla pięciu nowych platform biznesowych oferować ma firma Hitachi netBusiness, która rozpocznie działanie 21 kwietnia.

Powyższe poczynania mają wzmocnić pozycję koncernu w e-biznesie. Hitachi ma już spore doświadczenie w tej dziedzinie. TWX-21 - kompleksową platformę do obsługi dużych przedsięwzięć internetowych typu business-to-business wdrożono już w ponad 3200 firmach.


Zobacz również