Impossible Creatures

Krzyżówka kojota ze skorpionem jest niebezpieczna. I obrzydliwa.

Krzyżówka kojota ze skorpionem jest niebezpieczna. I obrzydliwa.

Bitwa z obcymi potworami. Zwierzę stworzone ze skunksa wytwarza śmierdzącą tarczę.

Bitwa z obcymi potworami. Zwierzę stworzone ze skunksa wytwarza śmierdzącą tarczę.

Jest rok 1937. Dr Erik Chanikov wymyśla nową metodę krzyżowania zwierząt, w wyniku której można tworzyć potwory i monstra. Istoty te nadają się do walki i są całkowicie posłuszne stwórcom. Niestety technologia Sigma trafia w niepowołane ręce, a Chanikov znika bez wieści. Wcielasz się w Rexa - syna naukowca, podróżnika i korespondenta wojennego. Twoim zadaniem jest wykorzystanie Sigmy do przywrócenia równowagi i odnalezienia zaginionego ojca.

W trakcie poszukiwań podróżujesz latającym laboratorium i odwiedzasz tropikalne wyspy, na których przeprowadzasz eksperymenty. Zatrudniasz pracowników i bardzo często korzystasz z pomocy tubylców.

Uwaga: mutacje!

W czasie gry polujesz na miejscowe zwierzęta i krzyżujesz je, tworząc różne potwory. 50 gatunków pozwala na uzyskanie ponad 40 000 kombinacji. Każde zwierzę jest opisane za pomocą takich cech, jak: wielkość, szybkość, zdrowie, zasięg wzroku, obrona i zadawane obrażenia. Ponadto połączenie niektórych gatunków skutkuje pojawieniem się nowych specjalnych zdolności, jak pływanie, latanie, strzelanie kolcami, rażenie prądem, trucie jadem czy kamuflaż. W sumie w grze odkrywasz 24 takie umiejętności.

Twoje istoty ochoczo niszczą budowle z bazy wroga.

Twoje istoty ochoczo niszczą budowle z bazy wroga.

Rozgrywka przypomina klasyczne RTS-y. Jedyna różnica to fakt, iż zamiast szkolić oddziały wojskowe, posyłasz do boju potwory będące rezultatem łączenia różnych gatunków. Aby uzyskać najlepsze krzyżówki, potrzebujesz węgla i energii elektrycznej. Tworzysz więc zaplecze ekonomiczne i zatrudniasz pracowników. Rozbudowujesz i ulepszasz bazę, wznosisz kolejne budowle i bronisz ich przed atakiem stworzeń należących do podwładnych twojego największego wroga - Uptona Juliusa oraz kilku innych złych koleżków. Podejmujesz działania dywersyjne: niszczysz wrogie bazy i kradniesz projekty. Wyhodowane przez ciebie potwory chętnie atakują przeciwników i ich zwierzęta, a także skutecznie rozpoznają i niszczą budynki wzniesione przez nieprzyjaciół. Zwierzęta przebywające w zoo i projekty krzyżówek przechodzą do kolejnych misji.

Nie przegrywać

Kampania składa się z 15 scenariuszy, których akcja toczy się na 14 wyspach i w różnych strefach klimatycznych. Na każdej z nich żyją inne gatunki zwierząt. Oprócz tego masz do dyspozycji tryb multiplayer dla sześciu osób. Armię do bitwy w sieci możesz przygotować wcześniej, importować z kampanii lub pojedynczej misji.

Ładna, trójwymiarowa grafika i ciekawy dźwięk sprawiają, że zabawa nie nudzi się szybko. Rozgrywka jest dynamiczna, lecz gra nie zawsze działa stabilnie. Na przykład, gdy bohater ginie, oznacza to koniec misji, a program się zawiesza. Oglądasz czarną planszę; w tej sytuacji jedynym wyjściem jest zresetowanie komputera. Dlatego gdy widzisz, że za chwilę bohater zginie, po prostu wczytaj grę na nowo. To przykre, że Impossible Creatures wydano z błędami.

Nie dla ekologów

Ta gra budzi we mnie niewesołe skojarzenia z filmem Wyspa doktora Moreau. Żal mi zwierząt i z niesmakiem spoglądam na urągające prawom biologii mutanty. Stwory wyhodowane przeze mnie nie są ani ładne, ani ciekawe, ale po prostu przerażające. W dodatku gra nie jest realistyczna. Owad, na którego ciele umieszczam głowę słonia, robi się duży, ryba, której dodaję nogi, ma skrzela, a oddycha na lądzie... To po prostu fantastyka i horror w jednym.

Doceniam jednak ciekawy pomysł na tworzenie własnych gatunków zwierząt. Gra na pewno znajdzie entuzjastów, choć zapewne nie tylu, ilu fanów ma nowatorski Black & White.

Malwina Kalinowska


Zobacz również