Intel pożegna się z Core 2 Duo

Producent procesorów rezygnuje z niektórych używanych obecnie marek swoich produktów. Do lamusa odejdzie m.in. marka Core 2 Duo.

Decyzja podyktowana jest m.in. rozszerzaniem działalności firmy na coraz to nowe segmenty rynkowe. I tak np. marka Centrino przestanie być wykorzystywana w odniesieniu do komputerów osobistych - nazwa będzie używana w kontekście bezprzewodowych urządzeń obsługujących technologie Wi-Fi bądź WiMAX.

"Mamy złożoną strukturę ze zbyt dużą liczbą marek platform, nazw produktów i marek produktów, przez co klienci czują się zdezorientowani. Dziś marka Intel Core ma zestaw mieszających w głowie pochodnych (np. Core 2 Duo, core 2 Quad, itd.). W miarę upływu czasu bedą one odchodzić, zastępowane uproszczoną rodziną procesorów Core" - napisał Bill Calder, rzecznik Intela, w korporacyjnym blogu. Core pozostanie bowiem czołową marką koncernu, wokół której będzie budowana strategia marketingowa.

Firma zamierza zastosować prostsze nazewnictwo układów Core - Core i3, Core i5, Core i7 będą markami układów o odpowiednio podstawowych, średnich i zaawansowanych możliwościach i funkcjonalności. B. Calder podkreśla, że Core i3/i5/i7 to nie marki, a modyfikatory w nazwach układów, wskazujące różnice w oferowanych możliwościach. Nadchodzące procesory desktopowe Lynnfield, będą promowane pod marką Intel Core, ale będą dostępne zarówno jako Intel Core i5 i i7. Podobnie rzecz będzie wyglądać z układami Arrandale (występującymi w odmianach i3/i5/i7) czy Clarkdale (i5/i7).

Ogólne nazewnictwo Intela, obejmujące takie marki jak Atom, Celeron, Pentium i Core, nie wyjdzie z użycia. Zmiany mają obowiązywać od 2010 r.

W kwietniu br. koncern zaprezentował nowe logotypy swoich procesorów - oznaczenia graficzne poszczególnych rodzin układów różnią się kolorystyką, co ma pomóc w ocenie ich wydajności.


Zobacz również