Intel stawia na gry w Windows 10. W pełni wsparł Vulkan API

Dzięki pełnemu wsparciu Vulkan API przez Intela użytkownicy komputerów korzystających z jego zintegrowanej grafiki będą mogli m.in. liczyć na znacznie lepszą grafikę w grach.

Vulkan API

Jeżeli dysponujesz komputerem wyposażonym w zintegrowaną grafikę Intela i pracującym pod kontrolą systemu Windows 10 wkrótce będziesz miał możliwość zabawy z grami i VR (wirtualną rzeczywistością) na nowym wyższym poziomie. Intel ogłosił bowiem właśnie pełne oficjalne wsparcie dla Vulkan API (interfejs programistyczny aplikacji).

Która zintegrowana grafika Intela zostanie wsparta?

Vulkan jest podobny do DirectX 12 i może być wykorzystywany w wielu aplikacjach, głównie jednak oczywiście pokazuje swoje możliwości w grach. Gry i aplikacje VR napisane przy wykorzystaniu tego rozwiązania będą wspierane przez zintegrowane grafiki układów Intela 7. generacji (Kaby Lake) i 6. generacji (Skylake), jak również GPU HD Graphics 505, który można znaleźć w układach Pentium o kodowej nazwie Apollo Lake.

Zobacz również:

Gogle VR dla Windows 10

Wydaje się, że decyzja Intela powinna szeroko otworzyć aplikacjom Vulkan drzwi do nowego segmentu: gogli VR budowanych z myślą o platformie Windows 10. W 2017 roku na rynku zagościć powinny konstrukcje m.in. takich firm jak Lenovo, Dell i HP.

Vulkan na rynku smartfonów

Na koniec warto przypomnieć, że API Vulkan jet też obecne m.in. na Galaxy S7. Z czasem będzie coraz bardziej doceniane na mobilnym rynku przede wszystkim ze względu na mniejsze wykorzystywanie zasobów systemowych i łagodniejsze obchodzenie się z zasobami akumulatora.


Zobacz również