Internet bardziej prywatny

Serwisy internetowe zbierają coraz mniej informacji o swoich użytkownikach, wynika z raportu Progress & Freedom Foundation.

Serwisy internetowe zbierają coraz mniej informacji o swoich użytkownikach, wynika z raportu Progress & Freedom Foundation. Objawia się to zarówno coraz mniejszą liczbą wszelkiego rodzaju ankiet i formularzy publikowanych w przebadanych serwisach, jak i stale zmniejszającą się liczbą wykorzystywanych przez nie plików cookie.

Liczba witryn "zbierających" wyłącznie adresy e-mail odwiedzających je użytkowników spadła z ok. 96% w roku 2000 do 84% w roku ubiegłym. Wśród mniejszych serwisów odsetek ten wynosił odpowiednio 87% i 74%.

Najpopularniejsze (duże) serwisy zmniejszyły ilość wykorzystywanych plików cookie o ok. jedną trzecią. Mniejsze witryny stosowały tą metodę nawet o połowę rzadziej niż w roku 2000.

Organizacja Progress & Freedom Foundation przebadała ponad 100 dużych i ok. 300 mniejszych serwisów komercyjnych w Stanach Zjednoczonych.


Zobacz również