Internet pod strzechami

Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że z Internetu korzysta już prawie co 9 Polak. Aż 70% polskich użytkowników Internetu mieszka poza wielkimi miastami, a prawie co dziesiąty na wsi.

Z badań przeprowadzonych w końcu 1999 r. wynika, że z Internetu korzysta już prawie co 9 Polak (10,6% osób w wieku 18-65 lat). Oznacza to, że w ciągu ubiegłego roku liczba Internautów prawie się podwoiła, ale zaledwie 6% respondentów ma dostęp do Internetu w domu! Bez wsparcia ze strony firm, szkół i uczelni bylibyśmy w cywilizacyjnym ogonie.

Użytkowników Internetu można znaleźć zazwyczaj w trzech grupach społeczno-zawodowych: wśród uczniów i studentów (co trzecia osoba); przedsiębiorców, osób prowadzących własną firmę (co czwarta osoba); etatowych pracowników umysłowych (co czwarta osoba). Prawie połowa polskich użytkowników Internetu ma 18-25 lat, przy czym 63% to mężczyźni. 70% polskich użytkowników Internetu mieszka poza wielkimi miastami, a prawie co dziesiąty - na wsi. Jedynie 32,3% internautów mieszka w miastach liczących ponad 500 tys. mieszkańców i najczęściej są to osoby z wykształceniem wyższym.

Ponad 60% użytkowników sieci podczas szukaniu nowych adresów internetowych korzysta z portali. Najpopularniejszym portalem polskich internautów jest onet.pl, z którego korzysta 44,5% użytkowników. Połowę mniej odwiedzających ma Wirtualna Polska (26,4 %). Na trzecim miejscu plasuje się Yahoo! - 13,7%.

"Wyniki badań wskazują, że Internet w Polsce jest bardzo dobrym kanałem dystrybucji informacji, zwłaszcza informacji handlowej" - powiedział Christopher Modzelewski z firmy Global eMarketing SA, która współdziałała w opracowaniu badań. - "Firmy, które nie postawią na Internet, przegrają walkę o klientów i ich pieniądze" - dodał.

Więcej informacji: www.arc.com.pl/

www.g-em.pl/


Zobacz również