Internet to codzienność

Według raportu opublikowanego przez firmę ACNielsen, średnio dwóch na trzech obywateli USA powyżej dwunastego roku życia posiada dostęp do Internetu, a połowa z nich codziennie przebywa online.

Z raportu firmy ACNielsen wynika, że dwóch na trzech obywateli Stanów Zjednoczonych powyżej dwunastego roku życia posiada dostęp do Internetu. Połowa z nich loguje się do sieci codziennie, a typowa sesja online regularnego użytkownika trwa co najmniej godzinę. Prawie 70% amerykańskich internautów najczęściej serfuje po sieci z domu, a 17% wykorzystuje do tego celu miejsce pracy. Na kolejnych pozycjach listy "baz wypadowych" do Internetu znalazły się: szkoły i uczelnie (7%), dom znajomego (5%) i biblioteka (2%). Raport ujawnia też, że aż 86% amerykańskich serfujących regularnie korzysta z poczty elektronicznej.

Niemal połowa amerykańskich internautów kupiła już coś lub skorzystała z jakiejś usługi w sieci. Do najczęściej kupowanych produktów należą wciąż książki, które zamawia 42% internautów, 38% kupuje produkty muzyczne, a 29% oprogramowanie. Produkty i usługi związane z turystyką wzbudzają zainteresowanie 28% amerykańskich użytkowników sieci, a odzież 27%. Do innych popularnych produktów kupowanych w internetowych sklepach należą upominki okolicznościowe (24%), sprzęt komputerowy (18%), usługi rozrywkowe (17%) i artykuły gospodarstwa domowego (16%).


Zobacz również