Internet w 2010 r. pobił kolejne rekordy

Przez ten rok 16 milionów internautów wydało w sieci 15,5 miliarda złotych na zakupy. Firmy dołożyły blisko 1,7 miliarda złotych na reklamę. Internet w Polsce pobił więc kolejne rekordy. W 2011 ma być jeszcze lepiej.

W 2010 roku grupa polskich internautów powiększyła się o kolejny milion osób. Jak wynika z najnowszego badania Megapanel przeprowadzanego przez firmę Gemius w Polsce z Internetu korzysta już ponad 18,2 miliona osób, czyli dokładnie o milion więcej niż na początku stycznia tego roku.

Za rosnącą liczbą użytkowników internetu idą coraz większe pieniądze - pisze portal Interaktywnie.com. Interanuci coraz więcej wydają w sklepach internetowych a reklamodawcy na reklamy w Sieci. Według szacunków Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego w tym roku pokonamy granicę 15 miliardów złotych wydanych na e-zakupy. Tym samym Internet będzie miał 3 proc. udziału w całym polskim handlu. A prognozy na najbliższy czas są bardzo optymistyczne. Euromonitor przewiduje, że wartość polskiego handlu w internecie w ciągu najbliższych czterech lat co najmniej się podwoi, a ponad to zdecydowanie wzrośnie wpływ sieci na sprzedaż tradycyjną.

Jak zauważa portal Interaktywnie.com, również reklamodawcy wydali w 2010 r. rekordowe pieniądze w Sieci. Tylko przez pierwsze trzy kwartały tego roku wydali 1,15 miliarda złotych. Przewiduje się, że będzie można dodać do tego kolejne 500 mln zł za ostatnie trzy miesiące roku kiedy ze względu na Święta reklam jest więcej niż w pozostałych miesiącach roku. Rynek reklamy w polskim Internecie też ma rosnąć w następnych latach. Firma PwC przewiduje, że do końca 2014 roku rynek reklamy internetowej powinien osiągnąć równowartość 717 milionów dolarów. To mniej więcej dwie trzecie kwoty, jaką na reklamę wydaje się dziś w polskiej telewizji.


Zobacz również