Internet w Europie

Z badań firmy MMXI Europe wynika, że liczba europejskich internautów stale rośnie, a zainteresowanie konkretnymi usługami oferowanymi online jest w dużym stopniu uzależnione od płci, wieku i kraju, z jakiego pochodzi użytkownik.

Z ostatniego raportu firmy MMXI Europe wynika, że w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii już 15,5 mln obywateli korzysta z Internetu. Najczęściej odwiedzanymi stronami są witryny dostawców sieci, portale i wyszukiwarki (zarówno ogólnoświatowe, jak i lokalne).

We Francji 60% internautów to mężczyźni, 31% - kobiety, 9% - dzieci. W styczniu tego roku Francuzi najwięcej czasu poświęcili w sieci na wysyłanie i odbieranie e-maili i poszukiwaniu informacji przede wszystkim za pomocą wyszukiwarek Yahoo.fr, Voila.fr i Multimania.fr. Wśród Francuzek najbardziej popularne są serwisy turystyczne, takie jak Degriftour.fr, SNCF.fr i Nouvelles-Frontieres.fr. Francuskie dzieci, oprócz korzystania z e-maili, najczęściej odwiedzają serwis Jeuxvideo.com oraz inne strony poświęcone grom wideo.

Wśród serfujących Niemców 68% to mężczyźni, 27% - kobiety, 5% - dzieci. Niemieckie kobiety najczęściej korzystają z usług poczty elektronicznej oferowanych przez strony GMX.de i AOL, natomiast dzieci - oprócz używania poczty elektronicznej i chat-roomów - najchętniej odwiedzają muzyczną stronę Real.com.

W Wielkiej Brytanii proporcjonalnie najwięcej kobiet korzysta z Internetu, czyli 34% ogólnej liczby brytyjskich internautów, natomiast mężczyźni stanowią 54%, dzieci - 11%. Podobnie jak Francuzki, Brytyjki chętnie odwiedzają witryny turystyczne, z Lastminute.com i Expedia.co.uk na czele, oraz stronę umożliwiającą wysyłanie elektronicznych pocztówek z życzeniami - Bluemountain.com. Natomiast 18% brytyjskich dzieci serfujących w sieci odwiedza stronę BBC.co.uk w poszukiwaniu interesujących ich wiadomości i rozrywki.


Zobacz również