Internetowe płatności zagrożeniem dla gier MMO?

Twórcy gier MMO od początku podkreślali jak wielkim zagrożeniem dla rozwoju rynku tego typu gier jest kupowanie wirtualnego złota za prawdziwe pieniądze. Jednak okazuje się, że dużo większym zagrożeniem dla produkcji MMO może być system internetowych płatności.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o kilku przypadkach kiedy banki odmówiły realizacji zleceń płatności za abonament w popularnym MMORPG'u, World of Warcraft . Zainteresowanych zapraszam do lektury tego artykułu. Jak się okazuje problem ten jest bardzo poważny. Może nawet zaszkodzić rozwojowi rynku MMO.

Problem polega na tym, że coraz więcej osób zgłasza się do banków z różnego rodzaju problemami związanymi z internetowymi transakcjami. Najczęstsze z nich to ukradzione numery kart kredytowych i niekontrolowane płatności.

Dla banków tego typu reklamacje są bardzo kosztowne. Może się więc okazać, że niedługo takie transakcje przestaną być dla nich opłacalne. Spowoduje to po prostu, czego przykład mieliśmy w ostatnim czasie, odmowę realizacji płatności.

Jednak banki mogą też uniknąć ryzyka, podnosząc stawkę za dokonanie operacji. Spowoduje to rzecz jasna zwiększenie wielkości abonamentów, a więc dodatkowe koszty dla graczy. Nie trudno przewidzieć jakie może to mieć konsekwencje dla dalszego rozwoju gier MMO. Po pierwsze, niektórych graczy przestanie być zwyczajnie stać na to by opłacić sobie taką rozrywkę. Po drugie, utrudni to znacznie wejście na rynek nowym tytułom o niewyrobionej marce.


Zobacz również